Förmiddag i stallet - 100402

Körde till stallet idag kvart över 7 på morgonen, jag trodde det skulle bli en tradig och grå dag men se där hade jag fel!
Började med att ge pollarna mat som vanligt och sedan mockade hos dem, gick faktiskt riktigt snabbt idag vi var ändå rätt många där idag.
Kl 9.00 var det dags för ridlektion istället för den i måndags som jag missade pga Tävlingslydnaden.
Jag fick Scott den mumsbiten och vi hade bomövningar idag. Han var lika seg som vanligt ibörjan men fick tillslut igång honom rätt bra. Vi skulle bara rida i ungefär 3/4 av ridhuset för vi var bara 4 st. Det roliga i dagens lektion var när pollarna skulle trava över ett sockerbitshinder, och Scott han ville inte alls slå i med hovarna så han tog ju världens jätteskut över medan de andra pollarna trampade över hindret xD Han gjorde detta några gånger och tillslut kände jag hur högra stigbygeln bara försvann neråt. Jag stannade Scott och tittade neråt, stiglädret hade brustit pga Scotts kratfhopp, haha! Monica kom in med två nya läder som var superhårda och tydligen väldigt jobbiga att få i, Monica och Elisabeth stod och slet och drog i de förbannade stiglädrena i en evighet, Scott blev lite frustrerad.
Resten av lektionen gick super och det var jätteroligt verkligen! När den var slut sa Elisabeth att vi kunde skritta av hästarna en sväng i skogen, såååååå mysigt! Jag har faktiskt aldrig ridigt utanför stallplanen på Bokeslätt.
Förr brukade mamma och jag och en grupp andra rida ut varje lördag, det var supermysigt, förutom att jag hade stallets galnaste ponny på de uteritterna, Cornita ett Gotlandsruss. Kommer väl ihåg en gång då vi skrittade på den vanliga stigen tillbaka till stallet då hästarna förmodligen trampade på ett jord-getingbo, aj aj. Julia I som mamma red på kastade huvudet så högt att hon skallade mamma som fick världens bula i pannan xD tror dock inte att någon av hästarna blev stugna.

Efter avskrittningen tog vi in hästarna i stallet och borstade av dem, därefter gick vi ut med dem i hagen. Scott blev överlycklig över att kunna vara ute utan sitt täcke så han lade sig på marken och rullade, sedan stack han i väg i full fart med galna hopp och sparkar, såg himla skojj ut =P
Efter det fyllde jag på med ensilage i boxarna och spiltorna och efter det körde jag hem.

När jag kom hem tog jag ett bad och sedan somnade jag i min säng. Vi gick en härligt sväng med vovvarna på Torsö idag, jätteskönt! Troja hon lyckades sno sin kastboll ifrån min jackficka TVÅ gånger, TOKA!

Imorgon kommer min familj hit för att fira påsk :D WIIIIIHEEEEEJ! Ska bli roligt som attsingen!
Glad påsk allihopa!


Kommentarer
Postat av: Frida

Låter som en härlig dag ^^

2010-04-04 @ 18:05:39
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0