Fortsättning - 100420

Jaha, har varit mycket nu de senaste dagarna, fullt upp.
Hela förra veckan jobbade jag (praktiserade) i stallet + lite ridning. På lördagen begav jag mig själv med V70:n och Steel Panther som sällskap, till Kalmar för att titta på Nellie när hon och hennes band spelade i Rockkarusellens semifinal (The Voiceless). Tog väl ungefär 2 timmar dit, var där vid ungefär 10.30 och Nellie skulle spela vid 11.30. Det blev dock uppskjutet så de spelade inte förrän 12.30. Sedan åt vi på MacDonalds hade det lite mysigt med familjen men sedan fick jag köra hem igen och då var väl klockan runt halv fyra tiden.
Allting gick bra, körde fel först när jag kom in i Kalmar dock =P men såg direkt att jag var fel, hittade en rondell, vände och körde rätt :) Jag är duuuuktiiig! Nellie var iaf riktigt duktig och de lät oerhört bra! Vill höra dem fler gånger.

På söndagen vilade jag och gjorde mest ingenting.

Igår var jag i stallet vid 11 tiden, skulle jobba fram till kl 18 för jag skulle ju rida lektion kl 19. Vid 17 tiden tog jag ut Medyk i paddocken och red en runda, gick väl bättre än innan men han blir ju damphästen själv när någon annan kommer in i paddocken med sin häst. Fattade galopp och då rejsade han ju tvärs över paddocken med glädje bockningar fram till den andra hästen. Det verkar nästan som att han gått helt isolerad -__- så fort han ser en annan häst blir han ju tokig.
Red iaf Missan på hopplektionen senare och det gick riktigt bra, hoppade 90 cm vilket är det högsta jag hoppat! Jag är stolt då min oro och nervrositet är nästan helt väck. Jockeyövningar har jag dock inget till övers för, fyfan vad jobbiga de är! Maria stod och skrattade över min uppenbara ovilja och sa "Nämen se där Fanny, nästa jockeyproffs ju" Idag kan jag fan knappt gå pga träningsvärken.

Idag var en ful dag, kallt som attsingen och regn och skit. Börjar känna av pollen med och det är ju inte det minsta roligt, ögonen kliar, rinner och näsan rinner den med.
Red Medyk idag igen, i ridhuset denna gången, ensam. Det gick skitbra! Om man nu ska jämföra med de tidigare gångerna. Det är så jäkla lätt att man bara sitter och "åker häst" när man rider Missan, Scott och de andra hästarna i stallet, de kan ju liksom det mesta redan och man behöver inte övertyga och förstärka att de gör rätt mer än en klapp på halsen. Men Medyk han kan knappt ens gå runt ridhuset på spåret om inte jag är med 100%, fick sitta och hålla om honom med benen och prata med honom hela tiden, och det gick super. Visst han har ju sina stunder så han bara inte alls ska gå framåt utan bara stannar och vänder, men det gick bättre att få tillbaka honom på spåret idag då jag känner mig mer säker på honom än innan. Travade tilloch med lite bommar och det gick bra det med. Hör och häpna, bara ETT enda bocksprång i galoppen idag! Han är supermysig verkligen, helt underbar, snacka om att jag har blivit kär! Har bett om att få honom på lektion för Maria nu också och jag hoppas jag får det.

Ja det var väl allt för idag, på torsdag är det Tävlingslydad för Troja och mig, det går f.ö lysande! Hon kan hålla apportbocken nu utan att släppa eller tugga på den, det gäller att vara tålmodig, men gud vad glad man blir när det fungerar :D

// Fanny

Kommentarer
Postat av: Maria Mattisson

"haha jag tittar också på både nya och repriserna av Grey's :D det är ju bara så bra!"



sv. Ja, grymast jue =)



Ps. Vad roligt att du fått lite ordning på honom, Medyk dåe xD Jagt hoppade Clements en meter i måndags och jisses. Högsta jag hoppat var 75 med Eltana (d-ponny) o så hoppa jag Cleman 80 förra gången och i måndags 1 meter =) Helt underbar!

Ska du kanske vara med på onsdag? Pay and jump?

Jag ska =D

2010-04-21 @ 15:09:23
URL: http://hkmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0