Hästdag - 100411

Idag har varit en riktig häst och stalldag.
Jag började med att köra till Bokeslätt kvart i 8 i morse. Mockade och gjort fint i boxarna och spiltorna.
Sen lassade jag upp morötter åt alla lektionshästarna, vilket är lättare sagt än gjort. Det tar en evighet att fylla en skottkärra med morötter om man bara använder händerna, så jag fyllde inte hela, utan halva. Men såklart räckte inte det, så jag fick gå en vända till. Då använde jag mig dock av en skopa så det gick lite snabbare. Skottkärran var nästan helt full av morötter så jag började putta den in mot stallet, men då körde jag på en STEN så skottkärran tippade framåt och hälften av alla morötterna hamnade på marken. Taskigt läge, det var bara att börja lassa för hand, kunde inte använda skopan för då fick jag med en massa grus.
Klockan var väl runt 10 när jag blev klart med allt, jag skulle rida för Pia kl. 11.30 ungefär, så jag vandrade omkring, sopade lite, solade lite och pratade lite med Erika medan hon gjorde iordning Missan inför sitt dressyrpass. När de väl var klara och skulle gå in till Pia så gick jag ner i hagen och hämtade in Scott. Jag gjorde iordning honom och sedan kom Håkan med Kiwano :) Jag tog ut Scott på gårdsplanen och skrittade runt honom lite, Kiwano tyckte nog att det var den största hunden han någonsin sett haha, både nyfiken och förskräckt var han.

Själva dressyrpasset gick bra, inte kanon inte dåligt utan bra. Vi pratade lite om sitsen och vilken effekt den har i ridningen, jag själv skulle in med armbågarna mer in till sidan, har tydligen en tendens att skjuta ut dem för långt =P Lade upp stigbyglarna och övade på detta och det gick jättebra :) När lektionen var slut så släppte jag ut Scott i hagen igen och sedan körde jag hem.

Väl hemma kastade jag i mig två mackor, tog Håkan och hundarna med mig och körde till Bjäraryd (stavning) för att provrida två hästar som jag kanske ska bli medryttare till. Fighter - en tinkervalack på 6 år och Fana (tror jag hon hette, eller Fauna) en 10- årig Nordsvensk. Det gick väldigt bra faktiskt, Fighter var inte så himla utbildad men urmysig! Det kommer bli mysigt att rida ut med honom =) Och Fana var supermysig att rida, stor och go som Nordsvenskar är och en helskön trav. Nu red jag bara lite eftersom de hade stått några dagar nu, ägaren hade brutit armen och kunde inte rida själv. Nu får vi se vad som händer men jag hoppas det ska bli roligt :)   

Kommentarer
Postat av: Maria Mattisson

Låter mysigt och spännande ;D Lycka till, håller tummarna för dig.. Själv rinner allt ut nu, verkar inte som om Pauline får leva över sommaren. Vicky skrev luddigt på sin bdb så jag vet inte säkert. Kanske har hon redan fått vandra in i nästa och oonda värld eller så ska hon få.. Jag vet ingenting och det förvirrar mig som sjutton! Jag ska kontakta Åsa imorgon för vidare information. Men om det nu är så så står jag tomhänt igen, Linus borta och Missy (som fyller 3 i sommar) åker ju på lite inridning och så bete. Så då är det bara c och d-ponnyerna hemma o ingen av dom finns att rida eller sköta. Det är ju Vickys pollar..

Vill ju gärna ha något att utvecklas på, om jag inte gör någonting åt min hoppning och det nu, tror inte jag att det kommer bli så mycket bättre!

2010-04-11 @ 23:23:07
URL: http://hkmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0