Medyk, nya pållen - 100413

Började min praktik på Bokeslätt igår (måndag), allt gick fint och det var roligt.
Älskar att vara bland hästar, det är en sån härlig atmosfär, tänk att få jobba såhär och tjäna pengar på det - underbart! Mot eftermiddag tog vi in hästarna från hagen, Monica sa till de andra två praktikanterna att de skulle longera Pearl och Dino, och att jag skulle rida Medyk (stavning?), den nya hästen.
Jag ställde upp honom i spolspiltan och gjorde iordning honom, han är en riktigt trevlig häst, mysig att ha och göra med. Tog sedan ut honom i paddocken där de var och longerade, men de var klara när jag kom ut. Till en början gick det inte direkt bra, han stannade i hörnen och ville inte fortsätta gå, han ville sticka ut efter Dino och Pearl som lämnade paddocken, lyckades gjorde han också. Mitt i galoppen så svängde han snävt ut genom porten och jag hamnade på hans hals, sedan vägrade han att gå tillbaka, så jag fick hoppa av och leda honom tillbaka in i paddocken. Han var aldrig otrevlig på något sätt, men han är ju ung =P Galoppen hajar han inte riktigt så jag fick hjälpa honom en del, vi körde inte mycket då det var varmt och han blev svettig snabbt, jag var också lite sådär halvt osäker, det var ju på ett sätt den första "unghästen" (om man nu kan kalla en 5 eller 6-åring för unghäst) jag red.
Men som sagt, han var himla mysig och jag vill gärna rida honom mer :) 

När jag kom hem var det bara att duscha snabbt och sedan fara till brukshundsklubben med Troja för att gå Tävlingslydnad. Vi skulle träna ställande under gång vilket ju Troja redan kan så det gick super! Hon löper ju nu så hon blir lite mer hyper än vanligt, men med 100% fokus på mig under hela träningen, jag var sjukt nöjd efteråt. Vi började också träna liggande under gång, men det är lite smått under utveckling. Nästa träning är på torsdag och efter det på månda igen, men då är det hoppning på Bokeslätt så då skippar jag tävlingslydnaden. 


Annars har det inte hänt så mycket idag, var hos tandläkaren och de misshandlade min mun :'( Har fortfarande jätteont. Avskyr folktandvården, de är så stressade och hårdhänta. Tacka vet jag tandregleringen!

Nu ska vi ut och gå med vovvarna och sedan ska jag förhoppningsvis titta på Grey's Anatomy.

// Fanny

Kommentarer
Postat av: Maria Mattisson

5-6åringar räknas som unghäst ;) Hehe, Frida hade problem med honom när hon red honom!

Hehe, vänta till du kommer till ett privatstall så ska du få känna på riktig hästskötsel.. Det är mest slit på Bokeslätt med mockning och allt.. ;)

2010-04-13 @ 22:57:59
URL: http://hkmama.blogg.se/
Postat av: Maria Mattisson

"Haha ok då red jag typ min första unghäst ;P Tinkern räknas knappt då jag bara satt på honom typ. Frida i min ridgrupp eller? Jaså? =P NYFIKEN :D

Äsch jag tycker Boke är helt ok :D Mockningen går ju snabbt, vi är så många =P sen är det ju mycket göra iordning hästar inför lektioner och handikappsridning. Idag hade vi exempelvis elever från Furulundsskolan som skulle rida, de fick åtta hästar och de var 18 st som skulle rida.

Piccolo

Clever

Clements

Rocco

Rodrika

Missan

Scott

Ritchie"



Sv. Hehe, testa då att vara 2 stycken 14 åringar som ska mocka hela ridskolestallet + röda och i ridhuset. Strö och fodra + sopa! Det var jobbigt! Hehe xD

2010-04-14 @ 22:33:06
URL: http://hkmama.blogg.se/
Postat av: Nattiz

FIN BLOGG ;d

2010-04-16 @ 14:51:39
URL: http://naaattiiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0