Söndag - 100404

Det blir ett kort inlägg idag för jag tänkte bara lite snabbt berätta vad som hände igår och idag.

Igår var ju min familj på besök, UNDERBART! Det är jobbigt, ibland fruktansvärt att bo så långt ifrån sin familj. Att inte kunna gå och gråta ut hos mamma när man är ledsen, snacka problem med systern och bråka med sin lillebror är mycket jobbigare att vara ifrån än vad man tror. Det är saker man inte saknar förrän man mister dem.
Jag var ju hemma i Tranås för någon vecka sedan, det var första gången på ungefär ETT ÅR som jag var i min hemstad, det är riktigt sorgligt. Jag har lämnat ett helt liv bakom mig och ibland saknar jag ihjäl mig efter det, men jag skulle aldrig byta ut det livet jag har nu, tillsammans med Håkan och hundarna - flocken.

Men de körde iallafall (enligt eniro.se) 263.1 km - 3 tim och 49 minuter (pappa kör snabbare än så, jag också) ner hit till Mjällby utanför Sölvesborg, vi hade en heldag med promenader, ficka, påskgodis, pratstunder och middag, superhärligt! De kom vid elva tiden på morgonen och körde hem igen runt nio tiden på kvällen.
Men man vänjer sig väl, mamma bor också långt ifrån sina föräldrar de bor ju på Gotland. Jag har släkt i hela Sverige :) Skåne (Lund), Norrland (Lycksele), Gotland (Burs), Bohuslän (Strömstad), Stockholm och säkert på andra ställen också, men närmsta släkten var det jag tänkte på som kusiner, farbröder och morbröder =P

Jag flöt visst ut lite mer än vad jag hade tänkt, men ja, jag saknar min familj som sagt.

Idag vaknade jag av ett sms från Malin att påskhoppet börjar kl. 9.00, urk tänkte jag det orkar jag aldrig! Gårdagen var väldigt intensiv med alla hundar och lek och bus. Men jag tog mig upp ur sängen, käkade frukost, drog med mig Håkan och körde till Bokeslätt för att titta på lite hoppning. Det är roligt att komma till stallet på lite olika tillställningar, längtar till det blir lite varmare och tävlingarna börjar utomshus så man får snygga bilder :)
Imorgon är det ridning kl 11 på fm. Efter det är det påskfirande i Sandviken, utan vovvar den här gången de får faktiskt vila hemma.

Men nu ska jag snart titta på film och mysa med min älskling.

// Fanny

Kommentarer
Postat av: Håkan

Tycker inte det var så mycket "dragande med" av mig, jag följde med ganska frivilligt jag ;D

2010-04-04 @ 21:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0