Första skolveckan

Jaha då var första skolveckan avklarad (åker ju inte till Olofström på fredagar då vi har självstudier istället).
Måndagen var ju bara ett upprop och lite allmän info om komvuxet osv.

I tisdags däremot hade vi ju teoriprov och ridning, allt för att Karoline (som stallchefen heter) ska se hur mycket vi kan osv. Teorin var dock enkel, frågor som "Hur ser en isabellafärgad häst ut?" "Vad står betäckningen xx för?" "Nämn tre olika sorters grovfoder" osv.
Ridningen var också bara litegrann, inga övningar eller så.

I onsdags så hade vi bara teori/praktiskt. Vi pratade om hästens utrustning - sadel, huvudlag, bett, olika nosgrimmor, benskydd och hjälptyglar. Sedan visiterade vi olika hästar också, kände igenom dem och skrev ner temp och andetag/min.

Idag (torsdag) så hade vi teori/praktiskt på förmiddagen och ridning på eftermiddagen.
Vi läste lite om hästens utevistelse, dagordningen för olika stallar, hagar, staket, tvätt osv.
Vi gick även rycka manar, vilket jag är skitdålig på, och Karoline visade olika sätt att fläta hästens man på inför tävling och så.
Sen kommer vi till ridning och jag var supernervös idag igen och idag skulle jag rida ponny! Jag har inte ridit ponny på två år, precis när jag kom till Bokeslätt så red jag Rocco en gång och Clements en gång men sen har jag inte ridit mer ponny sen jag var liten och flängde omkring på Trollet och Nina (shettisar) och Rasmus och Cornita (gotlandsruss). Lisa hette ponnyn, en rätt så stor skäck, hon var superfin :)
När Josephine red henne (red Lisa innan mig) så verkade hon lite seg ibörjan, lite svår att sätta igång typ, men efter ett tag verkade hon tvärt om vara väldigt springig. När jag satt upp så var hon väldigt pigg och framåt, supermysig att rida! Vi övade på halter, övergångar från trav till skritt- skritt till trav och nedsittning i traven, inget avancerat alltså men alltid bra att öva på.
Efter lektionen var Lisa helt genomsvett! Hon hade jobbat på riktigt bra så hon fick sig en avsvalkning i spolspiltan efteråt. Och det var den dagen, nu ska jag plugga läxa imorgon och så är det skola igen på måndag.

Måndagar och onsdagar blir lite köriga =P Ska rida både i skolan och på Bokeslätt. På måndagar runt kl 14.30 i Olofström och så kl 20.00 på Bokeslätt. På onsdagar rider jag också i skolan ca. 14.30 - 15.30 och sedan snabbt till Bokeslätt för hoppträning på Scott kl. 17.00, men det ska bli kul! :D

Idag har jag också klippt mig, har typ blivit av med två decimeter eller mer :( men det behövdes verkligen, mitt hår var så fruktansvärt slitet, så nu känns det lite kort, men man vänjer sig ju snabbt :) Ser tjockare ut med.


Såhär "kort" är mitt hår nu, och då har frisören kapat minst två decimeter.

Men nu ska jag spela lite wow och nörda mig för det har jag inte hunnit på hela veckan!
See ya.

Kommentarer
Postat av: Frida

Löser sig nog :) Annars får du ändra ridtider på bokeslätt? :)

2010-08-26 @ 22:30:00
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/
Postat av: Maria Mattisson

Kändes tungt att läsa namnet Clements, känns fel att skriva det.. Han åkte ju i måndags.. :(



Men du är väl nöjd med att du valde att söka dit? ;D

2010-08-27 @ 13:30:29
URL: http://Http://Hkmama.blogg.se
Postat av: Maria Mattisson

"En Troja som tittar på hoppning :D"



sv. aaa ;)

2010-08-31 @ 20:10:28
URL: http://Http://Hkmama.blogg.se
Postat av: isabella

visste jag inte, tack för du skrev de :)

2010-09-14 @ 22:02:37
URL: http://isabellaf.se
Postat av: Maria Mattisson

"Njaa... får se hur det blir med det där förlåtandet butter-gubbe



Men skämt å sido ;P

hahhaha så det var därför! jag visste väl att det var något! xD surare hälsning har jag nog aldrig fått xD Håkan var ju med och tittade när jag hoppade så jag kunde tyvärr inte stanna, annars hade jag velat se hur det gick för er =P Men jag visste väl att du skulle fixa det ;)

Jag fixade det också, nästan på bekostnad av ett totalkvaddat knä, men vi lyckades undkomma hinderstödet i sista sekunden xD (vi hamnade vid sidan av ett hinder istället för över det :O ) annars gick det riktigt bra =P"



Sv. Så skönt att det gick bra =) Jag hamnade också lite sådär bredvid 7772 gånger och det var min dåkliga väg och att jag inte var riktigt bestämd men han hoppade riktigt fint. Eh, så pass fint den lilla elefanten nu kan hoppa ;)

Förlåt än en gång, hade sån satans ångest över det sen. Kände mig hemsk!



Ps. Hehe, du är sämre på att uppdater än jag ;D

2010-09-16 @ 21:29:49
URL: http://Http://Hkmama.blogg.se
Postat av: Frida

Sv: Vet, men sjukt bra låt ändå :=) Det var låten jag menade inte videon med dagens låt ;)

2010-09-17 @ 09:22:44
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/
Postat av: Frida

Haha okej! :)

Ja lite men låten är fortfarande bra ;)

2010-09-17 @ 21:58:19
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hej! Jag funderar på att söka samma utbildning som du går nu (dom startar eventuellt upp den igen till våren) och undrar hur du gjorde när du sökte dit? :)

2010-09-23 @ 14:33:21
URL: http://linnealindelof.blogg.se/
Postat av: anni

KORT?! puh, om man ändå hade haft ditt hår! :)

2010-12-19 @ 16:31:40
URL: http://teamoveson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0