Lycka!

Igår var jag och provade dessa snygga ridstövlar på Stallbyggen:


Tyvärr så fick jag inte upp dragkedjan över vaden och jag blev då så grymt besviken. 
När jag sen kom hem skickade jag iväg ett mail till Globus Sport där jag frågade ifall de tänkte lansera samma stövel fast med fler storlekar så att jag med kunde ha dem. 
I svaret som jag fick dagen efter (idag) så stod det att det vore väldigt konstigt om jag inte kunde ha skorna, rent omöjligt skrev de till och med. Så jag åkte tillbaka till Stallbyggen idag för att se om jag missat något, men jag kunde inte få upp dragkedjan idag heller.
Men då kom en ifrån butiken och hjälpte mig, hon sa att det var flera innan mig med mycket bredare vader som hade kunnat ha dessa så vi kämpade lite men tillslut så gick dragkedjan upp! Säljaren som hjälpte mig sa att de är sega ibörjan men de blir lättare att på sig sen när man har använt dem ett tag, GISSA OM JAG VAR LYCKLIG!!
Jag kunde visst det ha de snygga stövlarna! Tyvärr så var de jag provade i storlek 39 så de var en aningens för långa i skaftet och lite för stora i foten, jag ska prova en 38:a imorgon och då får jag se vilken storlek jag ska ha. Ifall det blir 38:an så får jag antagligen vänta ett bra tag, till oktober tror jag, innan jag kan få dem eftersom de är slut överallt :/
Men ändå, LYCKLIG!
Medan vi ändå var där så passade Håkan på att köpa en ny leksak till Kiwano, Snubben heter den :D Ni får se en bild på den som jag kommer slänga med.

Igår fick även Kiwano ett nytt halsband, ett kedjestryp, dock enbart för syns skull för både jag och Håkan tycker att det är förjäkla snyggt, iallafall på en sådan ras som Schäfer. Slänger upp en bild på Kiwano när han har det på sig, men det syns inte för hans lejonman är för tjock :D


Kiwano med nya halsbandet som knappt syns


Kiwanos nya gossekompis Snubben

Kommentarer
Postat av: Maria Mattisson

"Ser riktigt naijz ut :) Låter som en bra första dag med! Hoppas du kommer trivas =P "



Sv. Ja, det är ett soft schema än så länge ;)Ja, jag trivs alla redan rätt bra men får se när vi har fått träffa alla ämneslärarna!

2010-08-20 @ 19:25:03
URL: http://Http://Hkmama.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0