Måndag 100215

Dagen började bra! Jag hämtade posten och där låg en sändelse från posten att mitt paket har kommit :D
Då blev Fanny superglad! Jag har nämnligen beställt ett Gameboy Advance för jag har bestämt mig för att ha tag i alla Zelda spelen och försöka varva dem. Så till detta Gameboy så har jag hittils The Legend of Zelda: Oracle of Ages och The Legend of Zelda: Oracle of Seasons. Jag ska införskaffa mig The Legend of Zelda: The Minish Cap också, men det får bli någon gång i framtiden.
Håkan köpte också spel till GBA, Castlevania Double Pack Aria of Sorrow/Harmony of Dissonance, två spel i ett!

Sedan var jag duktig och tog med mig Kiwano och alla låneböcker från biblioteket in till stan. Jag kånkade högen med böcker till biblioteket, och bara det gjorde att mina armar darrade haha! Sjukt många och tunga böcker jag lånade! Sen gick jag tillbaka till bilen och hämtade lill-killen. Vi skulle träna miljöträning - tågstation idag. Det har varit lite slappt med Kiwanos miljöträning nu på sistone men idag var vi igång igen och Kiwano var SUPERDUKTIG!
Han hade aldrig tidigare sett ett tåg men han reagerade knappt när det kom in på perrongen, däremot när allt folk kom utrusande UR tåget DÅ reagerade han. Stackarn reste ragg och försökte gömma sig bakom mig, han hämtade sig dock snabbt iom att jag var så lugn och han stack fram huvudet och kikade på alla människor och deras konstiga väskor.

Efter det gick vi in en vända i stationshuset, där satt vi och väntade 10 minuter på att nästa tåg skulle komma. Kiwano är mycket bättre i passivitetsträningen än vad Troja någonsin har varit! Efter några tillsägelser så lade han sig tillrätta och slappnade av. Vi gick ut en gång till när tåget kom och denna gången var han bara nyfiken, ingen rädsla eller oro överhuvudtaget!

Ridningen ikväll gick rätt så bra faktiskt, hade Scott som förra gången och idag skulle öva på sidförande - utan stigbyglar = jag har ont i benen. men overall så gick det fin fint :) Nästa gång är det hoppning, spännande!

Nu ska jag käka Ben & Jerrys och njuta av lite tv-tittning.

// Fanny

Kommentarer
Postat av: Håkan

Både en duktig liten Kiwano och en duktig liten Fanny <3 :)

2010-02-16 @ 18:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0