Ridningen söndag - måndag

En liten uppdatering är väl på plats då, börjar med söndagsträningen för Pia Sohl.

Vi skulle öva en del på skänkelvikningar. Började med att göra halva framdelsvändningar i varje hörn.
Ibörjan var det kaos överallt, det fungerade verkligen inte. Scott tyckte väl att han skulle varit ledig idag så det var svårt att få igång honom ordentligt, Pia sa att jag kanske skulle ha spö men NEJ! Jag vill inte använda spö, trivs inte alls med det. Efter några varv lossnade det iaf och det gick bättre, i andra varvet gick det mycket lättare. Sedan skulle vi göra skänkelvinking i fem steg på ena långsidan, sedan fem steg skritt - fem steg skänkelvikning. Det gick också segt till en början, men sedan lossnade det också och tillslut gick det riktigt bra!
På andra långsidan skulle vi göra två volter, i ena övergång till skritt några steg sedan trav igen.
Vi övade också en del på halter, vilket ben som ska avsluta halten och vilket ben som ska börja i skritten. Halten gick bra, men sedan fixade vi inte riktigt skritten :/ Scott tyckte att han skulle börja gå med frambenen.
Men gud vad jag älskar dessa söndagar för Pia! Jag lär mig saker hela tiden, jag utvecklas verkligen :D Skitbra! Synd att det bara är varannan söndag, hade velat rida för henne oftare.

Nu över till hoppträningen för Maria Fieber

Eller ja, hoppträning är det väl inte i den bemärkelsen, en lektion med hoppning är väl mer rätt =P
Gick sådär, Scott tände till ordentligt och tyckte det var skitkul med hoppning idag, medan jag var jätteosäker. 
Första övningen: Höger varv, vända upp vid P och travhoppa ett kryss, efter krysset vända vänster i galopp och hoppa ett litet sockerbitshinder och efter det göra halt. Pga min osäkerhet satt jag skit och det tog en evighet att göra halt. Efter några omgångar av olika kombinationer så sa Maria (tränaren) att jag hade för långa stigläder och att jag skulle korta dem två hål. "Det är ju faktiskt inte dressyr vi kör idag". Suck tänkte jag, jag har typ aldrig haft så korta stigläder innan så såklart fick jag ont i mitt högra knä -_-. Förra hoppträningen när jag hade Missan så sa Maria (Mattisson) att jag hade så långa stigläder. - "Äsch jag har alltid lite längre stigläder :D" Maria: "Tycker ändå det ser ut som att du har dressyrläder" Så jaja, du hade väl rätt då =P

Scott tyckte iallafall att hoppningen var skitkul så han sprang på glatt och tog en del jätteskutt när jag var sådär lagom osäker på det mesta. Första sockerbitshindret jag tog i de kortade stiglädrena gjorde såklart att jag tappade ena stigbygeln, jag höll tillbaka Scott lite (försökte iaf, han har nog aldrig varit så pigg innan när jag ridit honom), hittade stigbygeln igen och fortsatte på resten av hindrena. Så allt som allt så gick väl träningen rätt bra, inga katastrogala vägringar och ingen avramling så jag måste nog se det som lyckat ändå. Jag bara önskar att jag kunde tro lite mer på mig själv istället för att bara "hänga med". 

F.ö så är jag frukansvärt trött på det här vädret nu! Jag tycker om snö, men nu ska det vara vår! Ge mig torra vägar och varma soliga dagar! Vill kunna gå promenader med vovvarna utan att behöva klampa i knähög snö och bli genomsvett!

Nu ska jag och min älskling (som f.ö var med och tittade på träningen idag, TACK BABY) titta på säsong 2 av Buffy the vampire slayer.

Visste ni förresten att det finns ca 950 arter av fladdermöss och ca. 18 av dem finns här i Sverige :D
Stor fladdermus (Nyctalys Noctula) en fladdermusart i familjen Vespertilionidae (läderlappar) är Sveriges största art med 30-45 cm i vingbredd! How cool is that! :D

// Fanny
 

Kommentarer
Postat av: Håkan

Inget att tacka för pookie, var bara kul :) <3

2010-02-22 @ 22:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0