Tisdag - 100223

Idag har jag varit på riktigt foto humör! Jag började dagen kl 10.00 ungefär, gick upp och satte på kaffe till Håkan, klädde på mig, tog kameran och gick ut i det fina vintervädret på vår baksida. Kiwano följde såklart med så därför blev det en del bilder på honom.

Dagen fortsatte men det hände som vanligt inget särskillt, sedan var det dags för promenad med Troja. Jag är så sjukt trött på att gå på alla de vanliga ställen som Stiby och Torsö och Brukshundsklubben. Jag körde istället till Tredenborg! Tog med mig kitobjektivet 18-55mm, ville ha en del vidvinkelbilder. Men efter några minuter insåg jag varför jag köpte nya objektiv, för kitobjektivet var riktigt tråkigt! Bytte alltså tillbaka till 50mm:aren nästan direkt.
Jag gick omkring och fotade och Troja hon sprang fritt omkring i den knähöga snön, hon hade jätteroligt när jag var för upptagen med fotandet istället för att ropa på henne hela tiden. Men min lilla flicka är så duktig! Nu var ju Tredenborg inte överbefolkat precis, det var bara jag och en till (fiskare) där och han var så långt bort att jag inte såg honom, men jag tittade genom kameran i kanske 10-15 minuter åt gången och Troja hon bara gick omkring och sniffade och hoppade runt i närheten av mig. Varje gång jag tittade upp för att kolla henne så stannade hon upp och tittade på mig som om hon sa "Hej matte! Det är ok jag är här i närheten så var inte orolig, jag gör inget dumt"
Min fina lilla flicka! Duktigare hund än så är svårt att hitta!

Efter promenaden körde jag till Extra i Mjällby och handlade, jag köpte middag till imorgon också.

Pesto & Kräftstjärtar
som vi har döpt rätten till, ruggigt gott är det och löjligt enkelt!
Vi brukar ha skruvmakaroner till detta.
Koka upp så mycket pasta ni behöver, sedan blandar ni ihop burken pesto (Smak: Basilika med pinjenötter) med crème fraiche. Sedan häller ni bara i pastan och blandar ihop det till en röra. Efter det häller man på kräftstjärtarna med lite av spadet, vips så har ni en otroligt god middag!

Det var väl allt för mig idag, på återseende.

// Fanny

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0