Dagens bravader

Idag har det varit både skönt och äckligt väder. Ibland var det kyligare och blåste, UNDERBART! Men ibland stack solen fram och plågade oss i värmen, det är inte MÄNSKLIGT att behöva arbeta i den här värmen!
Dagen började ju som alla andra dagar, gav hästarna mat och sedan släppte jag ut dem för att sedan mocka.
Efter det gick jag ner och tittade på avslutningen för ridlägret, de skulle hoppa en bana.
Efter luchen skulle det komma ett gäng och rida och vi skulle leda dem i paddocken. FRUKTANSVÄRT! Att springa i det underlaget med en ponny som bara vill springa och i den värmen, jag trodde att jag skulle trilla ihop! Höll väl på i lite över en timme upp emot en och en halv timme i paddocken.

Efter första dagens träning så gick jag och hämtade Medyk i hagen för dagens andra träningspass.
Beslutade mig för att vara i paddocken. Det hela gick rätt så bra, han var inte direkt framåt men det kan man väl förstå att han inte är, inga andra hästar i närheten och så i den värmen. Malin ropade åt mig "Vill du köpa honom för en billig peng?" Jag svarade "Ja det skulle jag, om jag hade haft lite pengar!" Tyvärr så har man ju inga pengar att tala om :( Lilla Medyken, min pojke.
Det var dock svårt att få honom att lyssna och arbeta i traven för han ville verkligen inte gå framåt. Galoppade lite också och det gick väl ok, jag undrar vem som var mest trött och svettig efter ett och ett halv varv galopp i paddocken, jag eller hästen, jag tror att det var jag, hängde över Medyks hals och trodde jag skulle svimma xD Sedan fortsatte vi i andra varvet och likadant där, trodde att jag skulle svimma eller trilla av hästen efteråt, det är ju så jäkla svårt att få honom att hålla galoppen ett helt varv i paddocken och jag kämpade så jag nästan fick kramp i magen.

Efter passet så duschade jag av både honom och mig i spolspiltan, hela honom och så mitt huvud =P
Gav honom lite att äta och sedan släppte jag ut honom i hagen igen :)


Påväg hem i bilen från stallet så höll jag på att ramma en barnfamilj i sidan på deras bil och det var INTE mitt fel!
Jag kom från avfarten på motorvägen, påväg mot mjällby. De kom FRÅN mjällby och skulle svänga in till Sölve. Jag hade kört förbi den lilla informationsstoppet på högersidan, alltså bara några meter ifrån korsningen in till Sölve, jag skulle rakt fram och barnfamiljen skulle in mot Sölve, alltså stod de ju och väntade i filen, men helt plötsligt så börjar den köra! Jag fick ju slänga mig på bromsen och så la jag mig på tutan, sån jäkla tur att man är uppmärksam i trafiken, annars så hade jag kört rakt in i den bilen, med ungar och hela köret! Förstår inte hur man kan göra så, än mindre när man har hela familjen i bilen :S

Ikväll blir det pizza :D nu ska jag faktiskt lite halvfira att jobbet på ridlägrena är över för mig del i sommar, ska bara jobba 8-12 ungefär imorgon, och det är min sista dag. Sedan ska jag ha mig lite ledigt innan jag börjar skola till hösten :) (som jag förövrigt längtar ihjäl mig till!!!!)

Nu ska jag nörda mig lite med min lvl 65 Nelf Hunter !
"I saiiiid Gooday"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0