En vanlig dag i hettan

Idag har det varit en ny kvav och klibbig dag, det är knappt att man orkar med att existera ens!
Jag sitter uppe vid stallet och bara tittar, man orkar liksom inte ta itu med saker.

Efter stallet så åkte och och Håkan till Kristianstad och Stablestore där jag skulle kolla ridstövlar.
Jag testade lite olika modeller och märken, men jag fastnade inte riktigt för någon, jag ville ju prova tretorn stövlarna för de ser så jäkla sköna ut, men de hade hon bara ett par kvar av i strl 36 vilket är lite för litet för mig, jag har 38. Men det skulle komma hem nya sa hon som hjälpte mig, förbättrade i dragkedjan och lite så. Jag ska ringa och kolla i början av augusti i fall de har kommit och då ska jag köra och prova :)

Lite besviken över att inte hitta några stövlar så jag kollade ridhjälmar istället och så köpte jag en Lami-cell :) Den var riktigt lätt och skön, såg helt ok ut också, sedan köpte jag ett par ridbyxor :) Så jag kom inte ut helt tomhänt ändå.

När vi kommit hem tog vi hundarna direkt och körde till Stiby, där lekte vi med hundarna, kastade pinnar och sånt skoj =P Kiwano blev helt VILD! Har aldrig sett honom göra sig till så mycket för att husse ska kasta pinnen hahah! Tillslut blev Kiwano varm och trött så han lade sig ner i gräset med sin lilla pinne, sen var han så himla söt! För han låg först ner, såg oss passera och då sprang han fram en bit framför oss, lade sig ner igen, väntade till vi passerat honom en bit och sedan sprang han framför oss för att lägga sig ner igen xD Så höll han på ett tag tills vi sa åt honom att släppa pinnen, "springer jag före så hinner jag vila en stund innan de går förbi mig" hahaha så typiskt Kiwano att hitta på något sådant. Übersöta schäfern!

Nu ska jag glo Morden i Midsommer :D yey!


Hjälmen som jag köpte idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0