Flygturer är trevliga..

.. dock inte när de sker från hästryggen.
Cirkus kl. kvart i 8 ikväll så var jag i stallet och skulle hämta in Medyk från hagen, skulle rida ett litet pass i paddocken och älsk var med. Medyk var seg idag med men jag fick iallafall fram honom något smått, men det är riktigt svårt nu när han går i hagen 24/7, dock var Vicky i paddocken med sin nya lilla ponny som de har på lån och då blev det såklart mer spring i benen på Medyk, men så fort de gick ut så gick det långsamt igen.
Han kommer aldrig riktigt fram och det är skitjobbigt! Jag är slut redan efter några varv trav!
Tänkte iallafall att jag skulle galoppera några varv i slutet, först i vänster som är han svaga sida, men han bara skulle inte fatta vänster galopp, så jag fick avbryta och avbryta. Tillslut blev det rätt och jag ville ju såklart fortsätta rakt fram på spåret och få upp farten på honom, men Medyk han hade andra tankar, han ville mot utgången (såklart) så han girade snabbt åt vänster medans jag fortsatte rakt fram så ni kan ju gissa vad som hände. Detta brukar han göra så jag borde varit beredd, jag har hängt kvar många gånger då han kör sina giringar åt olika håll, men idag av okänd anledning så var jag inte alls beredd så jag flög ju fram över hans hals, jag åkte inte av men jag var så långt ur sadeln att jag tog sats och hoppade av istället och det var en jäkla tur att jag inte fastnade med fötterna i stigbyglarna! Landade på ryggen/rumpan, kastade spöet, suckade och reste mig upp igen. Hoppade upp på Medyk igen och bytte till högervarv istället, tog några varv i högergalopp och bytte sedan till vänster igen, lyckades tillslut få honom att fatta vänster galopp. Jag nöjde mig med det och slutade passet.

Känns surt att åka av idag när jag hållt mig kvar så länge på honom, jag åkte inte ens av då han hoppade ut från paddocken med mig och detta var då så fjuttigt att jag borde hållt mig kvar. Sist jag åkte av var alldeles ibörjan, för typ två år sedan då jag red Missan och jag hade världens sämsta balans, gjorde galoppombyten och Missan fick glädjerycket och bockade loss, åkte av på tredje språnget.

Ska rida Medyk igen på lördag då han ska gå ridläger en del denna veckan, får se vad som händer då!
Natti Natti gott folk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0