Kvällsuppdatering

Usch, ikväll är jag trött! Jag har inte gjort mycket idag, men är trött ändå. Har varit hängig ett par dagar nu, om det är förkylning eller allmän trötthet vet jag inte riktigt än.

Var iallafall på Skånes Djurpark igår och tittade på alla djuren :D Var riktigt mysigt ! Fanns ju dock inga vargar där tyvärr :( Det var riktigt tråkigt, men vi tittade på björnarna och älgarna iallafall. Fick lite bilder som jag kanske redigerar klart i år,... vi får se. Tycker det är en riktig pina att sitta med PS just nu, tycker det är sjukt tråkigt och jobbigt, så därför lär ni inte få se bilder på ett tag tyvärr.

Idag red jag en mycket pigg pollack vid namn Medyk. Han har nog vilat ända sedan jag red honom i lördags så han hade rätt så mycket energi och den tog jag vara på minsann! Vi gjorde mycket tempoväxlingar, mest ökningar eftersom han är så dålig på att gå framåt, och se! Det gick riktigt bra! :D Vi tränade också halter, skritt från halt och trav ifrån halt, halt ifrån trav osv. Gick riktigt bra det också! :D Men energin han hade den försvann relativt snabbt, han arbetade ju på riktigt ordentligt så han blev ordentligt trött emot slutet. I höger galopp gick han riktigt bra framåt och jag var jättenöjd med honom, men i vänstergaloppen var han oerhört strulig. Han bara skulle ta högergaloppen hela tiden, tror jag fick en vänstergalopp på hela passet :/ Vilket ju inte är så bra, vänster är ju hans sämsta och svagaste sida. Men trött blev han iallafall, och svettig :)
Efter passet fick han mat och blev mysryktad. Sen kom älsk och tog Lillys med sig till galgalyckan tillsammans med mig och Medyk, var ju tvungen att ta in Lillys också när jag kom, annars hade hon stått själv i hagen stackars liten. Det var lite jobbigt att ta in dem för Medyk han går alltid någon meter bakom en och Lillys hon ville verkligen till stallet så jag gick med utsträckta armar, en fram och en bak när jag tog in dem xD
Men som sagt, Håkan tog ner Lillys och jag tog Medyk, gav dem hö i hagen och sedan körde vi till grisabackarna och gick med hundarna :)

Nu sitter jag och nördar mig igen vid wow, dock är jag så trött ikväll så jag orkar inte direkt fokusera på spelet.
Får se vad morgondagen för med sig, ska rida Medyk imorgon igen får se vad man hittar på då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0