Back to vardagen

Jaha då var årets Rockfestival slut och vardagen närmar sig.
Jag bad om ledigt idag (måndag) eftersom jag bara sov cirkus 3 timmar natten till igår för att jag skulle skjutsa lillasyster till stationen i Hässleholm. Vi kom nämligen inte hem från Rocken förrän klockan var 03.30 och det tog ju sin lilla tid att göra sig iordning inför sängen och hundarna skulle ut och kissa, var inte i säng förrän 04.00 ungefär och då skulle Kiwano promt ut igen och bajsa, han satt och pep vid dörren, så jag somnade väl inte förrän runt 04.30 tiden. Nellies tåg skulle gå från Hässleholm vid 10.06 så vi gick upp vid klockan 08.00, det var INTE roligt att åka/köra hela vägen till Hässleholm och tillbaka när man bara sovit 3½ timme!
Längtar redan till nästa års festival!

Det bästa i år var Steel Panther, utan tvekan. De drog en sån jävla show och det var helt otroligt, vi stod längst fram och hade köat i ungefär 1½ timme men det var SÅÅÅ jäkla mycket värt det! Stod med kameran beredd och det skulle bli så jäkla snygga bilder, då kommer en security och säger att jag inte får använda systemkamera i publiken! Jag blev helt paff och började protestera och fråga ut honom om varför man inte fick ha det, man har ju fått det alla de andra åren! Men han sa att han inte visste mer än att man inte fick ha systemkameror i publiken. Paff och ledsen lade jag ner kameran i väskan igen, var så arg att jag nästan började gråta! Jag brinner ju för fotograferingen, det är ett av mina absoluta största intressen och så får jag inte utöva det där jag vill det som mest! Men det var bara att bita ihop och svälja den enorma besvikelsen. Det var en man som stod raden bakom mig med en fet systemkamera med ett dyrt teleobjektiv på, han frågade också ut security-vakten om varför, men fick inget bättre svar än vad jag fick, han ville dock inte ge sig så han drog upp kameran i smyg när konserten väl hade börjat och fotade ändå men det såg vakterna direkt och sa åt honom att han var tvungen att ta ner kameran för det var mot reglerna så ja, besvikelse. Den känslan försvann dock så fort grabbarna i Steel Panther entrade scenen och gav oss en sjuhelvetes konsert! TACK FÖR DET!

Annars finns det väl inte mycket mer att säga om festivalen, det var roligt att se Guns n' Roses igen, men det var ju inte direkt bra, inte Axl iallafall. Hans röst och utseende, ja hela hans form har blivit otroligt mycket sämre sen vi såg dem i Globen -06. Men men, alla blir ju gamla någon gång, tyvärr. W.A.S.P var riktigt bra med! Synd att man inte stod längst fram där med, men man kan ju inte få allt ;)

Imorgon är det stallet som gäller igen, kl. 08.00 =) ska bli kul att komma tillbaka efter en hektisk vecka på Rocken.

Kommentarer
Postat av: Maria Mattisson

"ÄNTLIGEN ETT INLÄGG!

Jag trodde fan du gått och dött eller något =P



Ah vad kul att du hört med Malin :D

Jag smorde hälften av sadlarna i torsdags =P

men det lär ju behövas en gång till efter ridlägrena. Lika bra att det blir sent på sommaren, iaf om du ska rida clements. Jag hörde att han var så tjock så att han nästan rullade fram! Inte så smart planerat nu inför ridlägrena och så."



sv. Hehe, nja.. Inte dött, barra lite halvt med allt stohej från skolan men skönt att det är slut!

Naw! Stakars sötnosen.. Jag har typ planerat dom 2 dagarna om det nu går, om jag får. Som sagt, första dagen lite hårddträning i paddock/ridhus och dagen efter tänkte jag en runda på ryggberget! =D



Men då smörjde du väl bara med sadeltvål. Inge fett?

2010-06-20 @ 11:25:53
URL: http://hkmama.blogg.se/
Postat av: Maria Mattisson

"Jodå jag använde fett också =P men som sagt bara på de som hänger direkt till vänster, missans och de.

Jag kan fölla med och sällskapa om du vill, men du får allt cred för putsningen ;P"



Sure, det kan du väl men jag ska ju rida sedan efteråt ;) Vad var det för fett som du använde? ;D

2010-06-20 @ 22:27:26
URL: http://hkmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0