Hoppträning för Bettan

Idag testade jag på att hoppträna, för att se om jag ska börja i en sådan grupp till hösten.
Vi red för Bettan ute på tävlingsbanan och jag hade Missan.
Vi började rida fram hästarna i skritt och trav, sedan sade Bettan till oss att vi skulle galoppera två varv runt hela banan i lätt sits och bara låta hästarna galoppera på i en stor galopp. Först två varv i höger varv och sedan två till i vänster varv. FY TUSAN så kul det VAR! Har aldrig ridit på en stor gräsplan innan så det var nytt för mig, men vilken upplevelse! Att låta hästen springa på (kontrollerat) och känna vinden i ansiktet, ah kan inte beskriva det tillräckligt för att ni ska förstå hur lycklig jag var och hur FRI jag kände mig!

Efter det så skulle vi trava bommar, efter det byggde Bettan upp det till en oxer som vi hoppade i bägge varven. Först stå i lätt sits och stor galopp och när man kom till den linje då man ramar in hindret då ska man lugnt sätta sig tillbaka och få ihop hästen igen. Jag misslyckades första gången och då orkade inte Missan ordentligt så hon slog i bommen. Resterande gånger gick fruktansvärt bra! Språng efter språng och det kändes näst intill perfekt (man kan ju alltid bli bättre ;P)! Tillslut hoppade vi en bana på 9 hinder och 10 språng där vi också hoppade banken. Det var helt underbart så jag ska SJÄLVKLART och utan tvekan försöka komma med i en hoppgrupp till nästa termin :) Helst med Missan förstås, men vi får se vad som händer.

Slänger upp lite bilder från kvällen, det blev mer men detta var allt jag orkade redigera ikväll.


Från uppvärmningen då vi galopperade runt banan i lätt sits, Missan är så glad och fin :D




Fina lilla Missan bus :D Ignorera fula ryttaren


Fyfan vad jag pekar utåt med fötterna! Haha!


Snyggaste hästen !

Det var allt för denna gången, nu ska jag nanna :D Natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0