Fredag igen! - 100326

Vill bara börja med att skicka mina varmaste hälsningar till Linda Jönsson, Kiwanos uppfödare (Kennel Que Sera Sera). Jag har både hört och läst att Sam (Incidents Randolf 20060819 - 20100325) nu har lämnat den här världen, både jag och Håkan tänker på er. Sam var en av hennes underbara Schäfrar som vi träffade då vi skulle titta på Kiwano för första gången och när vi skulle hämta hem Kiwano. 

Usch, jag blir alltid jätte nedstämd när jag hör sånt här, det är så fruktansvärt. Men jag har goda nyheter också!
Kiwano har varit på superbra humör idag, han är så duktig lill-killen. Igår var han och jag på stan en sväng i vårvädret, han blir lite fundersam när vi är på stan bland så mycket människor och bilar. När Kiwano blir fundersam så tar det ett tag innan han kopplar mina kommandon därför så tränade vi lite på det under tiden igår. Jag satte mig på en bänk och Kiwano fick lägga sig bredvid, avkoppling, vilket gick mycket bra. Kiwano är en oerhört tålmodig och lugn hund, men med mycket fart när det behövs! Han är så rolig att träna med och han älskar att göra rätt, hela han bara lyser av glädje!

Nu på lördag är det dags för mig och Troja att skriva in oss på tävlingslydnaden, jag är lite nervös ska jag erkänna, men jag hoppas det går bra!

Jag tänkte också inflika att hoppningen i måndags gick super! 
Jag trodde jag skulle få Piccolo och det gjorde att jag knappt ville gå på lektionen, men jag pratade med Monica och lyckades knipa åt mig stallets häst med stort H, Missan. Hon är min lilla flicka, jag har saknat henne som tusan nu när jag inte har ridit henne. Hoppningen gick i varje fall super, den bästa hoppning jag gjort! Med henne skulle jag definitivt vara beredd att hoppa högre höjder, för nu känner jag mig så trygg på henne.

Annars har det inte hänt så mycket sedan sist, storstädade idag, tog sin lilla tid men det behövdes verkligen. 
Nu ska Håkan och jag laga fredagsmat - lövbiff nam nam!

Trevlig Helg gott folk!
// Fanny 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0