Latmask - 100314

Ja ursäkta mig, jag har inte uppdaterat här på över en vecka, jag skäms nästan litegrann.
Men idag har vi iallafall varit på kalas i Sandviken hos Linda och Kalle för Linda fyllde år i tisdags. Henke, Madde och Noah var där, Stannie också (Håkans mormor). Vi gav Linda en digital fotoram att ha bilder på vovvarna och Noah i, det blev hon riktigt glad över :)

Veckan som gått har annars varit riktigt bra, det är därför jag inte hunnit/velat sätta igång datorn något, det har varit så fint väder och fullt upp med hundträning.

Måndag
Träning för Maria, dubbelpass. Fick Piccolo, inte världens roligaste men jag klagar inte, han kan säkert lära mig mer om dressyr haha. Vi skulle öva på öppna så det var ju bra att jag hade honom, det gick bra första lektionen och suveränt den andra lektionen. Många i den andra gruppen var på klassresa så vi var bara tre stycken i gruppen. Det var jag, Ida och Rebecca (tror jag att hon heter) som tränade, jag fick massor av feedback från Maria, vanligtvis får jag bara ett "korta på tyglarna, ner med hälen" kanske två gånger under lektionen, men nu fick jag betydligt bättre råd. Det är tråkigt att lektionsgrupperna är så stora, instruktörerna hinner inte med att hjälpa alla :/. Men andra lektionen som sagt, gick suveränt. Jag lade upp stigbyglarna för att träna på min sits och jag kände att jag behöver öva upp min kondis, den var verkligen inte på topp. Vi gjorde först öppna i bägge varven längs väggen vid ena långsidan. Sedan gjorde vi det på medellinjen, först högeröppna, vid X volt till höger, sedan volt till vänster/ställa om och sedan vänsteröppna gick så oerhört bra! Riktigt nöjd med den där extra lektionen.

Tisdag
Allmänlydnad 2 med Kiwano, gick super där också.
Första gången (torsdagen 4 mars) gick rent åt helvete, Kiwano vägrade att sätta sig, helt enkelt vägrade. Det fanns inget som varken jag, Håkan eller instruktören kunde göra. Vi fick leka med honom så att han skulle komma över att det var så många andra hundar där. Men tisdagsträningen gick verklige över förväntan! Vi tränade lite stanna i olika övningar, Kiwano charmade sig in i alla instruktörernas hjärtan med sitt utseende och sitt underbara temperament. "Jag gillar VERKLIGEN inte Schäfrar, men Kiwano är ju underbar, jag är lite kär i honom" , "Han är så... så RÄTT i huvudet" Det var några av kommentarerna han fick haha =P Stolt matte var man då! Vi tränade också det vanliga - sitt/sittkvar, ligg/liggkvar och inkallning. Kiwano fullkomligt ÄLSKAR sin nya träningsleksak som han fått av matte :D Vi fick en läxa också, som var svårare än alla de andras måste jag få skryta om, och Kiwano han är ändå yngst av alla. De närmsta i ålder är över året och Kiwano är drygt 8 månader. Vi skulle iallafall ge kommando sitt/sittkvar innan ett hinder, sedan skulle han hoppa (på lägsta plankan förstås) och sitt direkt efter hindret. Vi har tränat lite på det hemma och det går helt ok, lite detaljer att finslipa bara. Nästa hundkurs är nu på onsdag.

Onsdag/Torsdag
Jag kan faktiskt inte komma på att något särskillt hände på onsdagen, inte torsdagen heller.

Fredag
En stadsdag. Vi körde med hundarna in till stan, gick först in till djuraffären och köpte en säck mat åt Troja för det behövdes verkligen. Fortsatte till Expert för att kolla om det fanns någon bra digital fotoram där till Lindas födelsedagspresent, men icke, Pia ringde dock till Bromölla och bad dem lägga undan en 7 tums ram. Efter det var det Team Sportia som gällde, jag köpte två par mjukis/jogging byxor, ett par joggingskor (dyyyyyyyra) och ett par vardagsskor. Det blev mycket pengar där men det var det värt, nu ska jag ut och SPRINGA! Ska lägga upp ett schema över veckorna, vilka dagar jag ska springa osv. Måste komma i form nu till sommaren -__-

Lördag
Inget speciellt hände här heller, promenad som vanligt med vovvarna, inget annat direkt. 
Tittade på melodifestivalen på kvällen vilket var slöseri med tid, förutom Doffe då, det enda som är värt att titta på är han! Den rösten! =P

Och det var den veckan, nu ska jag försöka uppdatera lite bättre, imorgon är det ridning igen kanske uppdaterar efter det, vi får se ;)

// Latmasken 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0