Long time, no see - 100303

Ja det var visst ett par dagar sedan jag skrev här nu, men det har varit så fint väder och vi har haft saker att göra så jag har inte haft ro att sitta vid datorn. Kan skriva lite om veckan som gått hittils.

Måndag
Det hände väl inte så värst mycket förutom att jag skulle rida. Vi hade teori på schemat idag så därför blev ridlektionen kort, men ändå bra.
På teorin hade vi hoppteori, vilket jag suger på eftersom hoppning inte är min grej. Det enda jag var säker på var "Räcke" men det hade de redan sagt så jag bara suckade, log och skakade på huvudet vilket Maria förstås såg så hon frågade mig vad nästa hinder på tavlan hette. "Trippelbarr" var det första jag tänkte på, men min vanliga försiktighet och ovilja att göra bort mig gjorde att jag skakade på huvudet och sa "Hoppning är inte min grejj, jag vet inte" och såklart så var det en trippelbarr, typiskt mig!
Sista bilden var på ett stigsprång, men jag tror alla kom överrens om att mitt förslag var mer logiskt - Sänkt Oxer.
Men eller hur, logiskt? Det vanliga är ju en Parallelloxer, om då ena bommen är lägre så kunde det ju heta Sänkt Oxer? Maria fick sig ett gott skratt iallafall så då är jag nöjd ;P
Nästa måndag ska jag rida dubbelt för Maria, ska bli roligt!

Tisdag
Jadu, jag kommer faktiskt inte ihåg alls mycket från igår, vi gjorde typ inget förutom gick med vovvarna på Tredenborg vilket har blivit vår nya favorit-hundpromenad-plats. Jag redigerade lite bilder och tittade på Greys Anatomy som vanligt. Jag beställde också Greys Anatomy Season 1 och Buffy the Vampire Slayer Season 6 från Cdon - me like! Så det ska tittas ordentligt på serier när de väl kommer.

Onsdag
Idag är det onsdag och det har hänt lite grejjer, vi har köpt nytt snyggt halsband till Kiwano för han har ju växt ur sina förra halsband. Vi köpte det på Hårboll & Jycke som ligger mitt över gatan från ICA. Det är ett svart tjockt läderhalsband med lite nitar på, passar en Schäfer ! Linda har också kommit över tillsammans med Malte för att färga mitt hemska hår! Färgen var så urvattnad och utväxten var hemsk! Men nu är det snyggt igen tack vare Linda! Jag måste till frisören igen snart, topparna är rätt så sletna nu, har inte klippt mig sedan innan studenten förra året. Vi gick också en sväng på Tredenborg, samma runda som igår hundarna älskar den! De hoppar och springer omkring, busar och bråkar. Malte var också med såklart, men han sprang inte på lika lätt med sina korta små ben, Welsh Corgi Cardigan som Malte är, är ju inte världens mest långbenta hundras.

Imorgon är det inskrivning på Brukshundsklubben, Håkan och Kiwano ska ju börja Allmänlydnad 2 så de ska betala och skriva in sig imorgon, ska bli spännande att se vilka andra hundar som kommer gå den!
Min kursinskrivning till Tävlingslydnaden är inte förrän den 27, lite drygt men det får man väl ta.

Här får ni lite bilder att njuta av!


Kiwano kör Kung-Fu


Troja sitter och är vacker som vanligt


Kiwanos nya Metal-halsband


Mitt hår efter färgningen. Vågorna kommer efter tofsen som jag hade håret uppsatt i direkt efter färgningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0