Tisdag - 100316

Idag startade jag mitt nya liv som en positiv, joggande tjej.
Det var jobbigt måste jag säga, att komma iväg. Jag visste inte riktigt vilken väg jag skulle ta eller hur lång tid vägen skulle ta. Men tillslut gav jag mig ut, på morgonen i solskenet. Började med att gå ca. 5 minuter (följer en liten nybörjar guide från http://www.marathon.se ) sedan joggade jag några minuter för att sedan gå några minuter igen. Höll på så hela turen som tog lite mer än en halvtimme. Jag börjar riktigt lugnt så att jag inte överanstränger mig och börjar avsky joggingen. Fötterna var en pina som alltid, de gör så fruktansvärt ont när jag springer, förstår inte varför. Det känns ungefär som om hela vänsterfoten krampar, senorna drar ihop sig, så känns det iallafall och det gör det skitsvårt för mig att tycka om att jogga.

När jag väl kom hem så åt jag frukost direkt, för det stod det också på marathon.se att man skulle göra, äta något direkt, helst innan man duschat. Efter frukosten slängde jag mig i duschen och kom ut som en ny kvinna.
Nej inte direkt, men ändå på ett oerhört bra humör, jag hade äntligen satt igång med min välbehövda motionsträning.

Efter mycket tjat och fjäskande så fick jag med min tv-spelsgalna sambo att köra till EKO och köpa en våg och lite annat krimskrams, men det slutade med att jag inte hittade något bra våg utan hade endast köpt krimskrams.

- Greys Anatomy Season 2
- Ridstrumpor 2 par
- Överdrag till plattorna på spisen
- Dove hudlotion
- Dove duschcreme
- Dove deodorant
- Ny hårborste

Gillar jag Doves produkter? Neeeeerå! (ironi)

Efter det körde vi hem, hämtade hundarna och körde ner till Sandviken och bjöd Sandviksborna på munkar som Håkan hade köpt på EKO. Jag gick en runda med Troja vid havet. Underbart och vindstilla var det, riktig fridskänsla att gå helt ensam på stranden. Skjutsade Håkan till repet och körde in mot stan för att tanka och handla lite mat. Körde sedan hem och nu sitter jag här. Ska snart titta på min nyinköpte Greys Anatomy box - I like!

F.ö så älskar jag vädret! Ge mig mer sol och Rockfestival! Längtar som tusan till sommaren och allt härligt som väntar då!

Nytagen bild på mig, från i förrgår faktiskt.




Kommentarer
Postat av: Maria Mattisson

(Du, jag vet precis hur det är ! Alla har masker och vissa föräldrar har det mer än andra. Innan mina föräldrar skilde sig så var det bråk och skrik VARJE dag, förutom när jag tog hem vänner för då låtsades de som om allt var som vanligt, förutom en dag då jag hade min bästa vän Dennis hemma hos mig, då bröt helvetet löst och jag bara stod i ett hörn och grät. Det tog evigheter innan jag någonsin tog hem någon kompis till mig igen. Jag förstår hur det är!)



Sv; Oj, ja.. Mína gjorde något som jag inte ens vågar skriva på nätet så att flera kan se det. Jag flydde fabn ut och satt ute och grät medan Alexandra var inne och spelade TV spel. Hon kunde ju inte precis göra annat!

2010-03-19 @ 00:25:49
URL: http://hkmama.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hej hur är det mig dig i dag?

Kolla gärna in min blogg!

Kram

2010-03-26 @ 15:50:20
URL: http://eklundmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0