Sista ridlektionen för Maria (Dressyrtävlingen)

Gick typ åt h*lvete!
Inte ridit dressyr på Missan på evigheter så jag var ju helt off i början, och så skulle vi till råga på det sitta ner i traven vilket jag är dålig på i vanliga fall men är ÄNNU sämre på det när jag har Missan för hon är så stötig i traven. Det blev ju inte bättre utav att Missan var så jäkla taggad och sprallig idag heller. Under framridningen så gick hon och slog med huvudet hela tiden, förutom i galoppen. Försökte lugna henne och få ner henne ordentligt, men jag var så nervös och stirrig själv så det gick inte direkt bra. Väl inne i ridhuset så höll jag henne så att hon inte skulle springa ifrån mig och då får jag istället "dålig framåtbjudning" i bedömningen, vilket ju inte är så himla kul, men hon var liksom inte alls på arbetarhumör, jag försökte ändå få henne att gå mer framåt och sänka huvudet men då trippade hon på ännu mer och kastade med huvudet. Vid halten så började hon backa så fort jag höll lite för hårt i tygeln, hon är verkligen SUPERKÄNSLIG ibland, och ibland märker hon knappt att man försöker göra halt, ja, lilla Missan. Men det var väl mest jag som ställde till det eftersom jag var illamående av nervrositet, irriterad och red allmänt dåligt. Ingen rolig avslutning på en bra termin :/ Men jag ska ju hoppträna Missan på onsdag för Bettan, får hoppas vi får en bättre avslutning då :)

Red också Medyk idag, gick bra faktiskt, han var dock väldigt lat idag (det var ju inga roliga hästar i ridhuset !) haha. Men inga bussträck direkt.

Nu ska jag duscha och sedan blir det härliga SÄNGEN !
Godnatt och sleepa well.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0