Uppdatering - 100507

Ja då var det dags för en superlång uppdatering igen. Har jobbat rätt mycket och inte haft tid för datorn, därför har jag varit superdålig på att uppdatera läget.

I måndags red jag Medyk på lektionen, gick hyfsat bra, mycket bättre än hur jag trodde det skulle gå iallafall. Visst han var lite bökig att styra, ibörjan ville han ju inte alls vika av från spåret, men efter lite kämpande så lyssnade han riktigt bra. Galoppen gick bra den också, han ville dra iväg som tusan men det var bara att sitta och hålla igen honom så tillslut lugnade han sig och höll ett bra tempo.

I tisdags sa Malin till mig att jag skulle rida Medyk varje dag, för att han ska få gå ordentligt. Så jag har ridit honom varje dag den här veckan, förutom i går (torsdags) då jag krävde att han skulle få vila för han var totalt slutkörd i onsdags.

Igår var jag och sambon i Tingsryd, tänkte att jag skulle kolla in Börjes och köpa lite ridbyxor, skor och jacka.
Men när jag kom dit blev jag superbesviken! Jag hade föreställt mig ett jättestort ställe med bara rid- och häst saker, ungefär som Sharpmans som ligger utanför Mjölby någonstans (minns inte riktigt vart det ligger, men där någonstans), men det var bara en liten byggnad med lite olika hängare med kläder och krims krams. Jag fick dock med mig två par ridbyxor, ett par svarta och ett par grå och en jacka som var både vatten och vindtät som jag ska ha i stallet så jag var ändå nöjd när vi körde därifrån.

Idag var det ett helvetes väder här nere i Blekinge, det blåste orkan ute kändes det som. Spån, hö och halm flög över hela gårdsplan och man fick massor av skräp i ansiktet när man skulle gå ut. Det var också sista dagen för PRAO- eleverna så jag höll lite lektion för dem, den ena fick till och med (av misstag) fram Rocco i galopp, utan spö eller några andra hjälpmedel. De fick trava runt och jag fick dem till att trava på volten vid A, trava ner till H, göra avbrott till skritt och sedan halt vid C, det fixade de suveränt! Men det var svårt att hålla traven genom hela volten ;) Det är inte lätt ibörjan inte.
Efter det skulle jag rida fram Medyk för Jessica skulle hoppa honom lite (han kan ju inte hoppa!) Det gick helt ok, han kändes lite halvseg dock och svarade inte så bra för skänkeln. Sedan hoppade Jessica upp, men hon fick inte heller fram honom ordentligt, och han gjorde samma sak med henne som han gjorde med mig första gången, han saktar av från galopp till trav efter långsidan. Jessica orkade tillslut inte med det mer så hon passade honom över till Elisabeth. Hon fick fram honom i galoppen, men hoppningen gick ju inte så bra. Han skulle hoppa över ett kanske 20cm högt hinder men han bara brakade rakt igenom det, han brydde sig inte ens om att hoppa liksom. De höjde dock till kanske 40-50cm och då rev han inte en enda gång, för då skulle det ju göra ONT att slå i benen, han stannade dock typ innan hindret och tog jätteskutt över istället. Vi får väl se vad det blir av honom i hoppningen. Jag gillar honom skarpt iallafall, önskar jag hade haft pengar för då hade jag köpt honom, om han hade varit till salu då vill säga :) Han är min lilla bebis!

Nu ska vi snart äta fredagsgottig mat, imorgon är det stallet igen och tävlingar.

// Fanny

Kommentarer
Postat av: Maria Mattisson

"Fast jag tror inte att Polly är såld, hon är bara på foder än så länge. Tror jag =P"



Sv. Ulrika sa att dom har köpt henne men jag vet inte ;)

2010-05-08 @ 16:31:50
URL: http://hkmama.blogg.se/
Postat av: Maria Mattisson

"Åh han är ju så underbar att rida, och jag har bara skrittat ut honom! Jag skulle gärna rida honom, men jag känner att jag inte har tid till en medryttarhäst just nu, tyvärr :( Men jag har ju nästan det ändå iofs =P Har fått i uppdrag av Malin att rida Medyk så ofta jag kan, det gör jag med nöje haha =P "



Sv. Ja, hoppas bara att vi passar nogorlunda ;D Haha! Ja, jag läste det här på bloggen, det är verkligen roligt, du har han redan på plats! =D

2010-05-10 @ 00:00:30
URL: http://hkmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0