Veckan som gått

Jaha då var det lördag igen, härligt! Idag har jag varit med älsk på EKO och inhandlat tre par ridstrumpor, ett ridspö (till Medyk mest), Grey's Anatomy S.4 och Avatar. Håkan köpte ett par whiskey-glas som han kanske ska inviga ikväll vi får se ;P

Veckan som gått har varit full av händelser och jobb så jag är rätt trött nu såhär när jag kan slappna av.
I måndags var det enkla galopp-byten på lektionen, jag hade Missan och det var skitjobbigt. Ryggen gjorde ont efter bara några minuters galopp på spåret och vi höll på hela lektionen! Missan blev ju supertaggad och ville inte alls stå still, hon dansade runt, backade och galopperade på stället så fort jag pausade. Hade ridit Medyk någon timme innan och det blev jag ju med rätt trött av.

I tisdags var jag "ledig" på kvällen, så vi tittade på tv och spelade Wow, det var härligt. Håkan var med mig i stallet på morgonen och det var mysigt :)

I onsdags var jag i stallet hela dagen. Började kl 8.00 och slutade 16.00, men jag stannade kvar för att fota och titta på Pay & Jumpen som började kl 17. så jag kom inte hem förrän kvart i nio någon gång, det var dock riktigt mysigt, tråkigt med regnet bara.

I torsdags var Håkan med igen i stallet, han åkte dock hem rätt så snabbt igen, dagen var helt ok, förutom att jag hade glömt plånboken hemma och hade inga pengar på mobilen, så jag kunde inte fixa luch, men det löste sig tillslut det också.
Red även Medyk under dagen, i paddocken vilket gick suveränt! Bästa passet hittills på honom, inga bussträck alls, varken bakutspark i galoppen eller undanväjningar utan han lyssnade riktigt fint! Efteråt var han totalt genomsvett, helt blöt på halsen när jag klappade om honom, inte undra på det när det var kvavt ute och underlaget i paddocken är sjukt tungt, plus att han inte är i så värst bra form. Dock var han riktigt jobbig när jag skulle göra iordning honom, drog runt med mig i stallet när jag skulle ta in honom. Han har ju liksom fattat att så fort han går lite snabbare så tappar man honom och han kan gå och käka i vilken spilta som helst. När jag väl fick in honom dit han skulle så var han såklart superstressad och trampade runt, han lugnade sig dock rätt så snabbt när jag väl började borsta honom, slängde in en tuss hö med så han kunde sysselsätta sig med något. Tränsningen var också ett äventyr, han backade rakt ut ur spiltan och fånade runt, höjjer huvudet så pass mycket att jag inte når honom. Malin fick faktiskt till slut rycka in, men det tog lite tid innan hon fick klar honom med, han backade ut några gånger till innan hon fick på honom tränset. Men som sagt, ridpasset gick suveränt!

Fredag var det igår, då lekte jag lite ridlärare för PRAO-eleverna som skulle testa på och rida, de tyckte nog ändå att det var riktigt roligt :) Efter det red jag Medyk och denna gången fick jag iordning honom utan stress eller smitningar ur spiltan, red i ridhuset och det gick väl ok. När vi kom in var Rebecca och Penny där och red, jag skrittade runt Medyk och under tiden gick Penny och Rebecca ut, då blev ju Medyk skitorolig och började gnägga, trippa och ha sig. Han lugnade sig relativt snabbt och vi började jobba lite i trav på volterna. Jag är nöjd över att han ställde sig så fint till vänster i volten, det brukar han inte göra, han är så stel (förmodligen en låsning eller något) i vänster varv, han går med huvudet in mot väggen och bara springer ifrån arbetet, men denna gången fick jag honom att arbeta bra och lugnt. Galopp på volt är dock lite svårt fortfarande, han har kanske inte riktigt med muskler för att orka runt.

Imorgon är det dressyr för Pia igen, jag funderar på vilken häst jag ska välja, Medyk eller Scott. Återstår att se, jag bestämmer mig imorgon. Ikväll ska vi se Avatar :)

Slänger in en bild på Medyk från i onsdags, dock riktigt ful, men jag hade precis ropat på honom, så han tittade på mig men jag var lite seg så han skulle precis ner och tugga lite halm igen haha.


Kommentarer
Postat av: Maria Mattisson

"Vad jag har uppfattat det som så var det en del som verkligen gillade Bogart, men jag såg ingen som älskade honom som du gjorde! Det kallar jag att ställa upp! Att ta hand om honom fast han inte kunde ridas, du pysslade om honom som vanligt, kanske ännu lite till eftersom han inte fick den uppmärksamhet som han fick när han gick lektioner, du gick promenader med honom för att han skulle bli bättre i sina ben, osjälviskhet och vänskap kallas det, inte bara en speciell ridskolehäst, utan en vän, din vän."



Sv. Jag vet att det var en hel del som gillade Bogart, men kanske var det bara utseendet? Tempramentet? Inte vet jag..



Tack Fanny =D Det värmer! =)

2010-05-01 @ 21:16:34
URL: http://hkmama.blogg.se/
Postat av: Maria Mattisson

"Haha vi får väl se vad jag kan hitta på ;P

Jag har dock hittat alla mina stilar på sånadär gratishemsidor dafont.com och allt va de heter =P

Söker bara på fonts på google så kommer massa hemsidor med gratis typsnitt :)"



Sv. Är så lat av mig ;) Tack =) Ska se om jag kan leta upp någon snygg men tycker ändå att du kan leta ;)

2010-05-02 @ 22:53:38
URL: http://hkmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0