Älskade Photoshop

Jag har precis suttit och lekt lite i PS, jag ÄLSKAR det programmet!
Använde några bilder som jag tog i Tranås i helgen på tre st sötnosar, Kiwano, Troja och Nellie - min lillasyster.
Tycker de blev snygga :) Överredigerade dem lite bara för att.
Jag får olika perioder vad jag tycker är snyggt i bilder, ibland redigerar jag inget alls, ibland bara kontrast, färg, skärpa och lite ljus - vill att bilderna ska se så normala ut som möjligt, ibland vill jag att de ska ha ett mjukt intryck och lägger på soft effekter, ibland vill jag tvärtom att de ska bli skarpa och lägger på massor av skärpa. Och nu vill jag att de ska se lite effektfulla ut och då överredigerar jag dem :D

Hoppas ni tycker de är något att ha :)

Skulle förresten vara kul att gå en fotopromenad någon gång, Håkan tycker nämnligen att jag är vääääldigt tråkig när jag tar med mig kameran på promenaderna med hundarna för det går så långsamt och jag hamnar flera mil bakom honom och hundarna haha!
Så om det är någon som vill hänga med på fotorunda i naturen, eller stan kanske så hojta till! :)
Nu är ju våren här och då vill man alltid fota lite extra mysiga bilder, eller ja, jag vill det iaf.

Här kommer de tre bilderna jag utlovade. Förminskade för att passa bloggen så kvalitén är ju inte den bästa.







Kommentera! :)
Vad tycker ni om redigeringen? Finns det något ni hade velat lägga till eller ta bort/ändra på?

Kommentarer
Postat av: Frida

Ska försöka förklara:

1. Ladda upp filmen på youtube (såklart)

2. Gå in på din video

3. Klicka på "dela" som står under videon

4. Sedan "bädda in"

5. Se sedan till att det är ikryssat: Använd gammal inbäddningskod

6. Kopiera koden.

7. Gå in på din blogg, och skapa ett nytt inlägg

8. Klicka på: HTML (den knappen bredvid den man laddar upp bilder med)

9. Klistra in koden och klicka på "uppdatera"

10. Klart!



Hoppas du förstår ;)

2011-04-27 @ 11:09:55
URL: http://minaunderbaradjur.blogg.se/
Postat av: Maria Mattisson

Kanske bilden på Troja med lite mer kontrast eller intensitet, tycker den skär lite i ögonen pga. de ljus i bg. eller de kanske bara är min dator?

Annars skitsnygga :D

2011-04-28 @ 21:49:42
URL: http://hkmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0