Ridlektion med voltige

Idag var det voltige på schemat för mig och Christina när vi red kl 9.00 för Bettan på Bokeslätt.
Jag var väldigt skeptisk till det från början, för jag vet hur osmidig jag är haha! Men det gick faktiskt bättre än förväntat. Och Buddy som snällt gick runt i vänster varv var ju en klippa! Bred som jag vet inte vad över ryggen och lugn som en filbunke.

Jag började och då skulle vi hoppa upp från en språngbräda, och Buddy är ju inte den lägsta hästen i stallet precis! Missbedömde hans höjd några gånger innan jag lyckades komma upp, men det var svårt för jag gled ner hela tiden. När jag tillslut var uppe så började vi med att utföra alla grejer medan Buddy stod stilla, jag gjorde klacksparkar bakåt och framåt, saxade och sedan vände tillbaka igen. Sedan skulle jag prova i trav vilket ju inte är det lättaste med en häst som studsar så enormt mycket som Buddy gör, men jag lyckades göra några klacksparkar iallafall ;P Sedan red jag baklänges i alla gångarter, man blev nästan lite yr av att se allt försvinna så jäkla snabbt åt fel håll. Det sista jag gjorde var att ställa mig upp på Buddys rygg, började stillastående men sedan provade jag i skritt också, SJUKT läskigt men väldigt häftigt :D Sen var jag klar och åkte kana nedför Buddys rumpa ;)

Lektionen var superkul! Har lite funderingar på att ha detta på lektionen i Olofström istället för olika lekar. Tåls att tänkas på.


Kommentarer
Postat av: Maria Mattisson

Otroligt roligt de låter - Birgitta å dom gjorde också de på Buddy :)



Men asså, han vet ju inte var han har sina ben riktigt vilket gör att han får en lite "slängig" trav. Haha, du skulle sett min snygga min när jag travade första gången på honom. Fasiken va obalanserad jag kände mig och då var jag ändå ute i skogen ;P

2011-05-01 @ 22:20:27
URL: http://hkmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0