Gott nytt år!

Gott nytt år alla!

Dagen har varit lugn, började i stallet. Red Yellow och Alf.
Första gången på Alf faktiskt, trodde det skulle vara en mycket stelare och jobbigare ridtur faktiskt, men han var jättemjuk och fin i skritten och hade ett väldigt stabilt stöd när han gick på tygeln (fult uttryck men enda jag kan använda) i traven var han stelare, mycket stelare och körde upp huvudet direkt, men efter lite mer driv och övergångar så släppte han efter i traven med. Red inte vidare mycket eller ställde några krav eftersom det var första gången jag red honom + att han gått hoppkurs i tre dagar i rad. Men en mysig ridstund var det iaf :)

Sen red jag Yellow, han var seg idag så jag red inte honom så hårt heller, bara bad honom vara helt avlsappnad i alla gångarter och trampa på lite bättre.

Efter stallet hem och göra sig iordning så åkte vi till Sandviken och åt mysig middag, varmrökt lax, mums!
Ikväll blir det bara Håkan och jag och hundarna såklart, grannarna har fest så det dunkar vilket förstås var väntat men ändå lite tradigt, hör basen heela tiden. Hundarna är avslappnade än så länge =) hoppas det är så resten av kvällen med.

Hoppas nu att alla får en underbar nyårsafton och är med folk ni har kul ihop med.
Gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0