Trött!

Japp ikväll är jag riktigt trötter!
Åkte till stallet vid 9-tiden imorse och myste lite med Scott innan hoppkursen började kl 10.
Själva träningen gick bra, inte super, men bra. Jag tänker för mycket ibland när jag ska hoppa istället för att bara sitta stilla och galoppera mot ett hinder så ska jag lägga mig i vartenda steg Scott tar och då blir han ju såklart frustrerad.
Allt blev dock mycket bättre när jag slutade med mitt tjafs och lät Scott sköta sig lite själv, la mig bara i när han började accelerera iväg för mycket.

Efter min träning så hämtade jag den maffiga pollacken ifrån hagen och red lite i paddocken, men det var så jävla kallt rent ut sagt! Det började tillochmed regn/hagla vid ett tillfälle och det blåste jättemycket så det blev ett väldigt kort trimm pass idag. Fick honom lösgjord och eftergiven i skritt/trav och sedan lät jag honom bara galoppera av sig, han var pigg idag så vi rejsade på lite på långsidorna :)

Det var alldeles för kallt ute för att jag ville rida mer ute så jag väntade ut de andra två hoppgrupperna i kursen och red sedan Yellow och Ritchie i ridhuset.
Yellow var så himla söt idag! Jätteduktig och fin i alla gångarter. Sen kom det in två isisar i ridhuset och jisses vad rädd Yellow blev haha! Först kom bara den ena in, en svart och yellow bara tvärstannde och glodde på den som om han aldrig sett en häst förut haha! Vi skrittade runt ett varv på volten och yellow var superspänd och hade full fokus på den här svarta lurviga saken, sen upptäckte han att det var en vit lurvig sak till vänster om honom också och han blev helt ställd stackarn visste inte riktigt vad han skulle tro eller vart han skulle ta vägen, han stannade och stirrade fram och tillbaka från höger till vänster mellan dessa konstiga djur och öronen snurrade hela tiden.  
Resterande tiden av ridpasset så släppte han inte sin koncentration från isisarna, även om han kunde trava förbi dem någorlunda avslappnat men ändå väldigt misstänksamt.

Imorgon är det sista dagen på kursen och sen ska jag rida Yellow och Ritchie med efteråt :)

Kommentarer
Postat av: Emelie

sv : Ja det är ju det som är de tradiga :/ har du egna stigläder med ?

Jag hade från början bara stigbyglarna, men det tog så mycket längre tid att byta bara stigbyglarna än att bara dra bort stiglädret som satt i sadeln och sätta dit sina egna :)



Det är det sköna med "egen" häst nu, behöver aldrig ändra stigläderna :D haha, eller ja, nästan iaf

2011-12-30 @ 21:10:32
URL: http://my.opera.com/LilGordon/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0