Försvunna kommentarer?

Jag loggade in här ikväll för att skriva lite om dressyren tidigare idag, men då såg jag att jag hade över 10 st olästa kommentarer som jag fått för hur länge sen som helst! Och dessa har jag inte sett, alltså de har inte visats som olästa, nya kommentarer vilket är mycket lustigt?
Även om jag inte uppdaterat bloggen så har jag ändå kollat den då och då för svar från olika kommentarer som jag har lagt på andra bloggar, men då har det aldrig stått att jag fått några kommentarer och så nu så kom alla på en gång :S Så förlåt om jag inte svarat på vissa saker, men jag har helt enkelt inte sett att jag fått svar =P
Någon annan som upplevt samma sak med blogg.se?

Ang. dressyren idag.
Jag valde Scott såklart, har totalt kärat ner mig i den hästen nu, har alltid gillat honom men nu ÄLSKAR jag honom.
Nu i vårens tid så har han ju blivit pigg med den lilla latmasken så han är ännu roligare att rida!
Vi jobbade mycket med framdelsvändningar, jag tror det var det iallafall, jag tenderar att blanda ihop fram- och bakdelsvändningar, men vi gjorde iaf den vändningen där man vänder från väggen med framdelen för ytterskänkeln.
Vi gjorde även skänkelvikningar vilket inte gick så bra idag faktiskt :/
Scott är ju som sagt piggelin så han ville bara öka, öka och öka längs långsidorna och så fort jag satte mig ned och höll tillbaka honom så körde han upp huvudet - sänkte ryggen och jag börjar studsa vilket leder till att han springer ännu mer, allt blev en ond cirkel. Jag la tillslut upp stigbyglarna för att kunde komma åt honom ordentligt, och det fungerade tillslut. Han ville fortfarande hellre springa ifrån mig på långsidorna än att gå skänkelvikning (latmask!) men jag kunde iallafall dämpa honom utan att han ökade iväg igen :)
Vi övade också galoppfattningar och övergångar till trav.
Ex: Galopp vid C, volten, galopp längs lånsidan, in på volten vid A, göra övergång till trav i mitten av volten för att sedan göra galoppfattning igen när man kom ut på långsidan, sen galoppera ner till C igen, lägga volt, överång i mitten av volten och sedan galoppfattning igen osv osv.

Det gick iaf super :) Inga problem i galoppen förutom att han också där vill öka på långsidorna och springa ifrån mig, men det blev bättre och bättre.
Så jag är ändå nöjd med dagens träning, och imorgon är det hoppning på lektionen och då är det Scott såklart som gäller :D är taggad till tusen!



Btw. Jag älskar Victor och Fenja i Ponnyakuten! De är ju så söta :) 
"Hon blev ju lite tittig men det är sånt man får ta" "de är ju inga robotar"

Vill nog ha en ny look på bloggen med, vilka färger ska man ha denna gången då? Några tips? :) 

/ Til' we meet again. 

Kommentarer
Postat av: Maja o Zoro <3

fin blogg :)



vilka fina djur du har oxå :D

Vad är det för ras på din svart (vita) hund, nyfiken?

2011-02-21 @ 07:33:57
URL: http://majazoro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0