Fotopromenad på Torsö

Tog faktiskt med mig kameran när vi var ute idag med hundarna.
Jag tänkte fota våra två små kompisar, dels för jag vill veta vad ni tycker om Kiwanos rygg, har han en rak rygg eller är han en räk-schäfer? (OBS! klickbara bilder)



Jag kan ju tycka att han inte har den raka ryggen som bruksschäfrarna har, typ polishundarna,
men däremot tycker jag inte att han har en för böjd rygg heller, definitivt ingen räk-schäfer!
På bilden står han ju också lite utåttåad men det gällde att ta bilden fort som attan innan han ville springa iväg igen ;)

Kiwanos stamm kommer ju ifrån Tyskland och jag ska ärligt säga att jag vet inte så mycket om hans stam, om den är rent utställnings inriktad, bruksinriktad eller en blandning. Jag ser Kiwano som en riktigt SNYGG schäfer, han har inte den ihopkrumpna ställningen men han har de oerhört vackra röda (läs: TYSKA) färgerna. En väldigt nätt och smidig schäfer är han också :) Ingen klumpig utställningsbuffel.

Men vad tycker ni?

Här är en bild på min allra finaste lilla flicka också, nu står hon i nedförsbacke med framdelen så hon ser en anings överbyggd ut bak, men det är hon inte utan hon är HELT rak i ryggen, och där ser man alltså skillnaden mellan hennes och Kiwanos rygg.



Kommentera nu!

Kommentarer
Postat av: Frida

sv: tycker han har något mellanting, inte för rak men inte för böjd heller:)

Gillar rakryggade bäst :) Han är så fin eran gosse, likaså din troja:D

2011-02-21 @ 16:44:33
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/
Postat av: linda

hejsan, han har en hälsosam rygg, ingen konstig räka han inte. men en schäfer ska inte vara rak dom är travare och då kan dom inte vara raka för då orkar dom inte trava dag ut å dag in. så en liten slutning ska där vara å jag tycker kiwano ser ut att ha en perfekt sluttning!

2011-02-21 @ 16:45:36
URL: http://qss.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0