Hopplektion på Scott

Var sjukt nervös idag när vi hoppade fram på ett litet räcke på en volt, jag bara kände att han skulle nita hela tiden och var helt beredd på att flyga i backen. Han stannade aldrig på det hindret men ändå var jag så nervös  att jag skakade, händerna darrade och jag kände pulsen slå i öronen, USCH.
Däremot när vi skulle hoppa en liten slinga så försvann det mesta av nervrositeten och jag kunde rida igen, det gick bra fram till 4:e hindret då han slog på en nit, men jag satt till min förvåning och lycka KVAR i sadeln, hade inte ens tappat balansen, så jag kickade till honom och sedan tog vi hindret igen. Nit en gång till, satt fortfarande kvar, kickade till honom en gång till och då blev han sur, började hoppa på stället med frambenen och undrade väl varför jag var arg på HONOM.
Kom mot hindret en gång till och då gick det, fortsatte mot sista som blev i lite väl hög fart.

Till sist tog vi slingan en gång till och då gick det super :) i slutet var rädslan borta igen och jag kände mig trygg.
Dock litar jag inte det minsta på Scott, jag känner mig trygg på honom för jag vet hurdan han är och hur jag ska hantera honom, men jag litar inte på honom.
Jag litar inte på att han ska försöka hjälpa mig om jag skulle schabbla till det för det gör han inte, Scott är inte den hästen som ställer upp på sin ryttare utan gör jag fel så brukar det braka åt h*lvete rent ut sagt. Så det gäller ju egentligen att vara nogrann som bara den när man hoppar honom, men jag är ju sådan att när jag blir nervös så släpper jag det mesta och bara låter det gå som det går, "ojdå det blir lite stort" och sedan sitter jag helt passivt och gör ingenting, har jag tur så hoppar han jäkligt stort över hindret och jag åker nästan av i språnget, har man otur så nitar han direkt.

Men jag älskar ändå att hoppa honom :) en helt otrolig känsla när det verkligen går bra, har nog aldrig känt så stort samspel med en häst som jag gör med honom när vi bägge två sköter oss och hoppar bra.



En gammal bild, 
ungefär taget för ett år sedan på mig och Scott, jag är glad han är sur, snyggt! 
Av Maria Mattisson om jag inte tar fel :)  

Kommentarer
Postat av: Jennie

sv: Hihi, jag är likadan själv ;) Får panik om jag bara är halvfärdig med nånting, då kan jag sitta uppe hela nätterna för att få det färdigt :P

2011-02-22 @ 09:55:43
URL: http://jeila.blogg.se/
Postat av: Frida

sv: hon är snart 3½ år :) Men hon har alltid haft problem att hålla vikten periodsvis :) men så länge hon inte blir för smal så :) Lillan beter sig som valp med haha :)



Scott litar inte jag heller på, jag red han 2 gånger , ramlade av ena gången, nej gillar inte han alls, fin annars men nej :)

2011-02-22 @ 18:15:41
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/
Postat av: frisör laalee

Vill du lära dig göra äkta hollywoodlockar med plattång så tycker jag du ska kolla in min video i bloggen:)

2011-02-22 @ 20:43:11
URL: http://laalee.blogg.se.
Postat av: Frida

Sv: precis ;)



Jag litar inte på han alls, inte alls min typ av häst:)

2011-02-22 @ 21:10:22
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/
Postat av: evelina

Tycker du ska ställa upp på nästa P&J med han :)

Hade nog gått kanon :)

2011-02-24 @ 00:58:05
Postat av: Fanny

@ Evelina

Jo jag är egentligen sugen på det =P men jag har inga existerande tävlingsnerver, så fort jag vet att det är mer än träning så flippar mina nerver ur!

2011-02-26 @ 20:10:29
URL: http://lindelou.blogg.se/
Postat av: Maria Mattisson

Ja, jisses.. Kass bild jag tagit! Precis som alla andra, jag måste fan ta tag och börja fota mer allvarligt och försöka få snyggare bilder!

2011-02-28 @ 10:22:12
URL: http://hkmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0