Sjukgymnastik

Var hos sjukgymnasten idag igen och fick ÄNNU fler övningar som jag ska göra varje dag för att mjuka upp och stärka min rygg + att jag fick reda på ÄNNU fler fel som jag har.

- Jag är på tok för svank
- Jag är överrörlig i kotorna (eller hur det var) så jag kan skada mig för att kotorna gör något som de egentligen inte borde kunna
- Jag står fel
- Jag sitter fel
- Jag kniper med knäna
- Jag står med innersidan av fötterna vilket gör att mina lilltår inte ens når marken! Vilket ger felbelastning och lite annat smått och gott
- Jag har liite sämre känsel i högersidan
- Min vänstersida är segare och hänger inte riktigt med som den ska

Så nu har jag som sagt fått en massa övningar som ska bla. stärka svanken och stabilisera bålen vilket kommer hjälpa min ridning också :) Jag ska strecha vänstersidan och mjuka upp den, samt jobba med bäckenet.

Vi får se vart allt det här leder, men jag tycker mig redan känna lite skillnad i min kropp så jag är ändå positivt inställd :) Återbesök om lite mer än en månad för att se hur det går.



Nu ska vi snart ut med hundarna och jag funderar på att ta med kameran och fota hundarna lite =)

/ Til' we meet again

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0