Funderingar

Idag är det torsdag och röd dag så jag har på morgonen nu tränat agility med Troja :) körde lite tävling inom gruppen med både frågesport och bana, jag kom på andra plats både på frågesporten och på banan.
På banan gick det inte så bra, jag blir så fokuserad på att ta rätt hinder att jag inte förbereder Troja för svängarna och då flyter hon ut och då blir det vägran, synd men så är det. Vi tränade lite på banan efter tävlingen och då gick det såklart bra :) när vi fått träna in svängarna några gånger och jag vet vart någonstans jag ska kalla på Troja så att hon kommer till mig.
På måndag så ska jag och Maria ( http://hkmama.blogg.se ) köra till bruks och träna agility :) ska bli spännande!

Igår var det hoppträning på bokeslätt, jag hoppade Cosa Nostra istället för Scott, dels för att det gick så himla bra att hoppa med Cossan i måndags på lektionen och dels för att Scott hoppade i tisdags, skulle hoppa med Ulrika senare igårkväll efter mig och så skulle han tävla idag så då tyckte jag att det passade bättre med Cossan :)
Och det gick väldigt bra! Det blir ett helt annat flyt när jag hoppar Cossan för det sitter någonstans i bakhuvudet att hon inte stannar när det går fort, hon är inte lika ful som Scott när han lägger in sina nitar och då växer också mitt självförtroende. Hon hoppade mig dock ur sadeln en gång och jag trodde nästan att jag skulle landa bakom bakvalvet på sadeln men det gick bra haha =P Håkan var med och filmade (TACK) så jag kommer ladda upp film så småningom, jag kommer förmodligen också ladda upp den filmen när jag hoppar Scott, den som inte fungerade sist.
Meningen är nu att jag ska hoppa Cossan nästa termin på hoppningen istället för Scott, för det flyter på bättre och är bättre för mitt självförtroende, men jag vet inte, jag älskar ju egentligen att hoppa Scott :/ om jag har tur så kanske jag kan välja lite från gång till gång :) hoppa Cossan ibland och Scott ibland, vi får se. Tänkte också att nästa termin så får jag ta tag i mina mesiga nerver och ge mig ut på någon Pay & Jump.

Jag har varit duktig idag med och städat hela lägenheten för Håkan är och hjälper sin bror med att gräva i trädgården för de ska bygga nytt utedäck. Så jag har diskat, damsugat och torkat rent alla ytor :) Nu tänkte jag att jag skulle bege mig ned till Sandviken med hundarna, Troja får ligga vid stugan för hon är fortfarande trött sedan agilityn, och så ska jag ta Kiwano ned till stranden och gå en sväng och låta honom leka i vattnet lite :)

BARA 5 DAGAR TILL SRF! 4 DAGAR TILL VÄRLDENS BÄSTA SYSTER KOMMER NER TILL SÖLVESBORG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0