Händelserik dag

Måste bara skryta lite om världens goaste schäfer! :)
Var ute och gick på Torsö idag, tänkte att Kiwano skulle få bada för det var så himla varmt.
Mötte ett par cyklister som berömde Kiwano jättemycket för de tyckte att han var så fin och väluppfostrad :)
"Det är så trevligt att träffa så lugna och tysta hundar som inte skäller och hoppar hela tiden"
Det var ett lite äldre par så jag kan förstå att de uppskattade att en 35 kgs schäfer inte hoppar på dem haha.
Men jo jag måste hålla med, Kiwano är en väldigt väluppfostrad hund, men det ligger lite i hans personlighet med, han är inte så väääldigt social mot människor, absolut inte reserverad men han tycker inte att det är nödvändigt att hälsa på allt folk som man möter, har de inte godis eller leksak så kan det lika gärna vara ;P

Vi fortsatte ned mot stranden där jag hade tänkt låta tok-skrället få bada och ösa ur sig lite energi men där satt det ju såklart en mamma med 3 barn i vattnet och ett barn på stranden, suck tänkte jag, inget bad idag.
Men jag gick faktiskt fram till henne och frågade ifall jag kunde få bada med min hund på andra sidan stranden, och hon sa att ja det fick jag, OM jag hade koll på min hund. Så jag gick ned och släppte Kiwano, hämtade en pinne och slängde ut den i havet så han fick hämta den. Vi höll på där en stund och Kiwano hade väldigt roligt!
Efter en stund så började de 3 barnen på andra sidan stranden (som inte är särskilt stor alls) gå mot oss, inte för att tränga sig på men de ville vara precis där jag lekte med Kiwano eftersom det var minst tång där vi var och det kan man ju förstå. Barnen var lite ivägen för Kiwano emellanåt men han brydde sig inte alls om dem, vid några tillfällen så hade barnen bara kunnat sträcka ut handen för att kunna klappa Kiwano, så nära var de men Kiwano tittade inte ens på dem och jag blev superglad! Han hade full fokus på mig och pinnen som jag kastade ut i havet ;P

Sen körde vi hem igen och då var det rätt så sent, minns inte riktigt vad klockan var dock. Håkan kom också hem en stund efter mig och då duschade han och sedan beställde vi pizza :) Mums.

Videorna får vara tills imorgon, orkar inte fixa med det ikväll.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tjoho :) kan du lära min hund att inte hoppa med ?? haha, ah han är makalös !

2011-06-02 @ 22:03:36
URL: http://my.opera.com/LilGordon/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0