Jobb och betes släpp

Idag körde jag till stallet vid halv åtta tiden på morgonen, skulle jobba lite. Var inga hästar inne när jag kom, men jag började mocka spiltorna som var skitiga, sedan gick jag, Malin och Melanie och hämtade in alla lektionshästar från hagen på andra sidan vägen. Vi var ju bara tre så det tog sin lilla tid, vi släppte ut några privatisar som stog inne också och sen mockade vi i röda stallet.

Efter det var stallet i princip klart så då hjälpte jag mest till där jag behövdes, plockade fästingar, smorde in mular med helosan-sol kräm och hjälpte knatte-lektions ryttarna på/av med sin utrustning.

När klockan sen var runt halv tre så började jag göra iordning Scott för vi skulle rida med hästarna upp till grundsjön för att släppa dem på bete där i två veckor. Jag och Monica red i täten på Scott och Clever, två små spända hästar haha, men Scott slappnade iallafall av efter en stund.
Ritten tog väl lite mer än 1 ½ timme, gick rätt så snabbt i år :) jag har för mig att det tog mycket längre tid förra året, men det kan ha varit för att jag hade Pavvan då och fick rätt så ont i rumpan rätt så snabbt haha! Scotts sadel är ju jätteskön så det var inte jobbigt alls :)
När vi kom fram så släppte vi dem och jisses vad glada de blev! Sen grillade vi korv en stund och sedan blev vi skjutsade tillbaka till stallet, körde därifrån vid halv sju tiden tror jag, en lång dag med andra ord =P

Nu ska vi glo på hyrfilm :) hyrde tre filmer igår i Bromölla, Avatar - The last airbender, Narnia - Kung Caspian och skeppet gryningen, och sist Berättelsen om Secretariat.
Såg Avatar igår och jag tyckte den var grymt underhållande! Jag tittade lite på serien för några år sedan, bara pyttelite men tillräckligt för att uppfatta karaktärerna och handlingen och jag tycker att filmen fångade känslan bra :) Alla karaktärerna var bra gjorda och intressanta och specialeffekterna på blueray är ju suveräna!
Ska se Narnia ikväll var det tänkt, har inte direkt varit förtjust i de första två filmerna, får se om denna är något bättre.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag gillar också nikon mer! :)



om du inte redan har gjort det skulle vara jättesnällt om du kunde rösta på mig, nummer 12, här:

http://standingcarla.blogg.se/2011/may/13-finalister.html

så länkar jag dig i ett inlägg sen :)

kram, http://hannalovisasol.blogg.se

2011-06-04 @ 22:29:11
URL: http://hannalovisasol.blogg.se/
Postat av: Maria Mattisson

Haha :D Scotts sadel är uuuunderbar - du vet nog varför jag tycker så! ;D

2011-06-07 @ 17:05:46
URL: http://hkmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0