Stalljobb och Pia träning

Idag körde jag till stallet lite över sju, tänkte vara lite tidig så att man han göra något ordentligt innan träningen som började 10.45.
Men när jag kom till stallet så var det ju redan en massa folk där! De skulle på tävling i Olofström, så det var redan fodrat med hö överallt så jag gick bara runt med kraften i lektionsstallet.
Troja var också med och hade jätteroligt! :) Hon sprang omkring och nosade, åt bajs och jagade pinnar.
Mot slutet hjälpte hon mig och Bettan att dra ut höpåsar ifrån stallet, min duktiga flicka!

Vi var klara i stallet ungefär kl 10, då gick jag ut i solen och åt lite frukost, underbart väder verkligen!
Sedan fick Troja sitta i bilen medan jag gjorde iordning Scott och red för Pia Sohl.

Det går bättre och bättre för varje gång! Och det är så himla kul att det fungerar! Pia tycker också att det blir bättre och bättre. Scott är ju väldigt stel och vill inte böja sig om han verkligen inte måste, och idag övade vi väldigt mycket böjande och lösgörande, vilket jag tror var mycket nyttigt för Scott. I slutet var han riktigt fin och jag var nöjd med dagens pass :)

Jag orkar faktiskt inte skriva mer än så idag, har sådan fruktansvärd huvudvärk och är helt slut!
Uppdatering om praktiken kommer också så småningom.

Kommentarer
Postat av: Reby Solo - Hundbloggare

SV: Ja det har du rätt i :D båda tenderar ju att få blått pigment i ögonen ^^

2011-03-06 @ 20:14:08
URL: http://reby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0