Vårväder

Visst är det så sjukt härligt väder ute! Helt underbart att vara ute och gå med hundarna när det är såhär fint väder.
Det ENDA negativa är att det är så fullt med folk som är ute och går i fina vädret att man måste hålla hundarna närmre iom att man inte vet om det dyker upp någon runt nästa kurva. Vinterhalvåret har liksom den charmen att man kan släppa hundarna lite vind för våg i skogen och låta dem leka av sig utan att möta någon. Det är MYCKET mindre rörelse i skogarna på vinterhalvåret och det kan vara rätt så skönt :)

Igår var iaf första praktikdagen, jag och Maria S. är hos Maria Fieber. Igår började vi 12.30 och vi gjorde iordning lite hästar, longerade, vattnade och sopade, sedan körde vi till Olofström för Maria hade hoppträningar där. Ser mycket fram emot dessa två veckorna för jag tror att jag kommer trivas bra på praktiken :)

Igår var det också lektionsridning som vanligt, jag fick då älskade lilla Medyk, även känd som "pollacken".
Var faktiskt riktigt kul att rida honom igen, inte ridit honom sedan 23 december så det var ett tag sedan nu. Han har ju varit lite skadad också tyvärr, blivit sparkad på bringan och varit vätskefylld :/
Han tyckte nog det var kul att få gå lite lektion för han sprang på så glatt och bockade och brallade några gånger.
Det tycker jag bara är kul =) då märker man att det finns lite livslust i honom! Däremot är det inte lika kul när han "totaldör", all energi bara sugs ur honom och man får kämpa som en galning för att hålla honom i galopp, eller få honom att jobba på bra i traven, speciellt när man arbetar på volterna och det gjorde vi ju verkligen igår!
Jag blev så trött tillslut att jag knappt orkade mer, jag orkar inte hålla igång honom när han själv inte går framåt, har varken styrka eller kondition till det och jag tycker det är så fruktansvärt tråkigt :/
Men men, det är ju bara att förbättra den =P

Så nu Maria M. så väntar jag spänt på massa mysiga bilder på Medyken :D

Kommentarer
Postat av: Reby Solo - Hundbloggare

SV: Jo jag tycker också hon ser lite smal ut, men det kan ju likväl bara vara bildens vinkel eller så. Om hon blir min så tänker jag iallafall inte låta henne se tanig ut :)

2011-03-08 @ 20:51:18
URL: http://reby.blogg.se/
Postat av: anni

sv: Hon har stängt ner den bloggen :) den nya heter teamSL.blogg.se

2011-03-08 @ 20:57:40
Postat av: Emelie

usch jag ska då inte berätta om min praktik hos Maria.. :P jag övervägde att sluta rida innan jag var färdig där.

Vet inte om du hört "min" lilla historia därifrån, men aa.. :P

2011-03-08 @ 21:51:48
URL: http://lil-gordon.blogspot.se
Postat av: Reby Solo - Hundbloggare

Btw, håller inte med, vill ha mer vinter ;) haha känner mig rätt ensam om det! Det är jag och skidåkarna.

2011-03-11 @ 16:53:11
URL: http://reby.blogg.se/
Postat av: Matilda

SV: okej, är det foderhäst?

2011-04-17 @ 20:55:34
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0