-Insert title here-

Idag har varit en mycket trevlig dag :)

Först skolan, sista pedagogik lektionen YES!
Efter luch så höll Carolin sin markarbetslektion för oss och jag önskade Zigge, fullblodsvalack och SUPERMYSIG :D
jag har verkligen blivit kär i honom, och nu i slutet med när man inte kommer vara i Olofström så mycket längre :( Har ridit honom litegrann innan men det var först förra veckan under ett dressyrpass som jag upptäckte hur trevlig den hästen faktiskt är så jag önskade honom till hoppningen också samma vecka och det gick faktiskt bra :) han var jättemysig att hoppa också, väldigt ärlig på hindrena.
Dock gick det inte lika bra idag som det gjorde förra veckan men det är kul att ha något att jobba med och ett mål som man vill nå. Zigge är väldigt lång i kroppen och rätt så mycket att rida ihop vilket jag inte lyckades med alls idag, men han var nog inte på humör heller märkte jag då han gick och slöade till ofta för att sedan ta några supersnabba steg framåt så jag tappade balansen, men men jag tyckte det var kul ändå :)
Alltid roligt att rida en typ av hästar som man inte alls är van vid och jag är INTE van vid stora, långa hästar så det är ett helt annat sätt att rida på.

Efter skolan körde jag en sväng till Bokeslätt där det var Pay & Jump, såg bara lite på 80- och 90 klasserna sen vandrade jag och Troja vidare till brukshundsklubben och kvällens agility träning.

Agilityn gick bra idag :) Förutom ett litet knäpp som Troja fick, Border Collie ticks sa Malena haha! Stämmer rätt så bra, det var BCn i henne som knäppte till lite idag och hon fick helt enkelt bara för sig att ta fel ingång i slalomen, HELA tiden. Vad jag än gjorde så tog hon ändå fel, hon som har en superslalom annars! Så jag fick verkligen blockera vägen för henne så hon bara kunde ta rätt ingång och efter en stund så släppte "ticksen" och hon tog ingången bra igen.
Vi tränade mest slalom idag, men medan vi väntade så smet jag iväg och tränade lite kontaktfält och de har blivit mycket bättre :)
Är rätt så taggad inför den inofficiella tävlingen som Sölvesborgs BK ska ordna i sommar, juni eller juli, minns inte vilket men med ska jag vara iaf :) behövs verkligen för varken jag eller Troja pallar med mycket folk så vi gör aldrig lika bra ifrån oss när det är tävling/uppvisningen eller så, tyvärr.


Idag har jag också redigerat en bild på Kiwano, det tog sin tid kan jag ju meddela men sen blev den också rätt så bra, är inte 100% nöjd med den, men det blev bättre än vad jag trodde iallafall.
Jag provade en ny friläggningsteknik i PS, jag har aldrig haft tålamod att sitta och pilla med det innan, men nu kände jag för att testa det på riktigt så jag satt i några timmar och pillade med denna.

Tyvärr så är bloggen konstig ikväll och vill inte ladda upp som jag vill så jag får lägga upp en sämre version av bilden i miniatyr så ni får klicka på bilden och få upp den lite större men med lite halvkass kvalité.

Kommentarer
Postat av: Maria Mattisson

Du får säga till när de ska vara i sommar, kommer gärna å tittar :D

2011-05-26 @ 14:46:05
URL: http://hkmama.blogg.se/
Postat av: Maria Mattisson

Sv. Ja, det skulle vara jätte roligt :D Vilka dagar tränar du? Onsdagar och ?

2011-05-26 @ 23:01:12
URL: http://hkmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0