1:a pris och agility

Idag är jag superglad! Trots Trojas ålder och min okunnighet så är vi ändå ett team man kan räkna med och som det faktiskt kan bli något av på tävlingsbanorna!

Nu ska jag inte luras så ni tror att vi vunnit någon riktigt agility- eller hopptävling, vi körde ingen bana idag.
Det var vår instruktör som tyckte vi verkade slöa och trötta idag så istället för att dra ut på övningarna så ville hon att vi skulle köra en liten minitävling för att få upp farten och känslan.
Vi ställde upp en himla massa hopphinder i ett U, först 3 hinder på rakt spår, 3 i själva kurvan och sedan 4 på sista rakan, vi skulle först springa banan åt ena hållet, stanna och köra samma tillbaka igen åt andra hållet medan Malena (instruktören) tog tid på oss och den som hade kortast tid vann (tror vi tog den bästa tiden av de två försöken)  
Jag blev nervös (no surprise there) och fick lite prestationsångest och nu kommer detta kanske att låta väldigt överlägset och kaxigt men det är inte alls så jag menar =P men jag och Troja har hållt på mycket med diverse tävlingar på min gamla BHK i Tranås när hon var yngre och (nu kommer det "kaxiga") vi vann typ allt så jag är lite van vid att Troja och jag är bäst i gruppen, men nu var det så många i denna gruppen som hade bra hundar och SNABBA, så jag var inte alls säker på någon seger där.
Men Troja är ju världens underbaraste och bästa hund någonsin så jag hade ingen anledning att tvivla på hennes förmåga att prestera när det gäller, så vi var mer än hela 2 sekunder snabbare än 2:a placering vilket är grymt bra! Farten är det inget fel på iaf :D

Visst det var bara en plojtävling men den betydde väldigt mycket för mig, bara för att Troja är äldre än de andra hundarna hon tävlar mot så betyder inte det att hon är GAMMAL, hon är fortfarande superfräsch och kan kamma hem vinster bara genom att vifta på svansen i princip.

Btw så vann vi ett retrieverkoppel ;)


Gammal bild från Tranås, innan hon fått de grå håren vid munnen <3


Nytagen bild, för bara någon vecka sedan nere i Sandviken, mitt bustroll <3

Kommentarer
Postat av: Maria Mattisson

Grattis!:D Hon är så grymt söt!^^



Sv.Tack ;)´

Ja, det skulle vara jäääääätttteee roligt! :)

2011-05-20 @ 08:18:55
URL: http://hkmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0