Agility träning

Idag var det dags för agility träning igen :) gud vad jag älskar det! Synd att man är så sjukt dålig på det haha!
Kondisen för det hela är ju 0 och ingenting! Är helt slut efter en lång bana med Raket-Troja då jag har kutat runt banan som en jäkla idiot efter min hund som är rääätt så snabb på raka sträckor, och eftersom klass1 banorna är just raka sträckor så ser jag väldigt ljust på vår tävlingsstart (not).
Malena sa att hon förstod verkligen att jag blev så slut och så anfådd efter en bana eftersom jag hela tiden ropar på Troja vart hon ska - Troja hopp, hopp, genom, slalom, balans, hopp, hopp, genom, TROJA HÄR, hopp, hopp, genom...... så jag skulle prova köra banan igen och vara helt tyst, förutom där jag behöver fånga hennes uppmärksamhet och antingen dra henne in mot mig eller trycka henne ut från mig. Och det fungerade väldigt bra! Hon tog alla hindrena med lätthet trots att jag var helt tyst, hon följde mina rörelser bara + att hon var tyst under nästan hela banan, annars brukar hon låta väldigt mycket haha =P hon skäller, morrar och jag vet inte vad alltid, men när jag blev tyst så blev hon också tyst. Det är precis som om hon säger "jaja matte jag vet vart jag ska, håll tyst med dig"
Nästa vecka ska vi ha lite tävling mot varandra i gruppen :) Ska bli spännande!

Efter det körde jag hem och duschade och körde sedan vidare till Håkans mamma i sandviken där vi firade lite mors dag. Håkans bror och hans sambo och deras son var där också, Håkans mormor med. Det var mysigt med mat och fika :)

När vi kom hem därifrån så ringde jag mamma, hon sprang ju stockholm marathon igår så ville ju veta hur det hade gått :) och det hade gått bra! Är så himla imponerad och stolt över min mamma, det är verkligen inte alla som orkar delta i ett marathon eller ta sig i mål när de har startat.

Imorgon ska vi hoppa på träning på Bokeslätt och jag ska ha Cossan :) ska bli sååå kul! Gillar den hästen väldigt mycket, hon är precis sådan som jag vill att min egen häst ska vara, underbar!

Nu ska jag studera lite ridlära med Bo Tibblin för vi ska ha prov på onsdag, yihaa!

Kommentarer
Postat av: Maria Mattisson

Har blivit helt förälskad i Cossa - blev det redan när hon var på Boke första gången ;)

2011-05-29 @ 21:44:33
URL: http://hkmama.blogg.se/
Postat av: frida

Pappas kusin sprang det med :) Jag hade aldrig orkat det hehe :D

2011-06-01 @ 12:18:31
URL: http://minaunderbaradjur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0