Kiwano tid

Idag var Håkan och jag på Holjemarknad, vi köpte SRF mat (pommesen med sås som finns inne på SRF området) , godisremmar och gottegott till små vovvarna :) Såg också en liten aussie valp där, den var blue merle och jag smälte lite när jag såg den!

När vi kom hem så vilade vi lite och sedan var det dags att gå ut med hundarna och idag så tyckte jag att det var på tiden att jag och Kiwano kom ut och tränade lite för det var ett bra tag sedan som jag var ute med honom helt själv, utan Troja eller husse, så det blev Kiwano-tid idag :)

Vi åkte till bruks först, tränade mest på att fånga uppmärksamheten, leka och följa mig, upp på A-hindret lite och sedan hoppa lite andra hinder :) vi hade roligt iallafall!
Sedan körde vi vidare till bokeslätt där det skulle byggas bana till helgens tävlingar.
Kiwano var underbar! Social och lugn i precis rätt mängd :) Han kunde tilloch med springa iväg med en främmande människa och tycka det var helt ok (tittade knappt på matte något) och jag blev såklart överlycklig och log med hela ansiktet =P
Kiwano har ju varit väldigt reserverad mot främlingar och nya människor man möter ute sen han var hos vet. i Växjö, tror väl kanske att de ska gå iväg med honom igen som de gjorde då. Men idag var han inte det minsta reserverad :) superskönt!

Vi såg även flera hundar på lite avstånd, Kiwano spände sig lite när han först såg dem, men efter lite övertygelse från mattes håll så kunde han slappna av och strunta i dem, de var inget att bry sig om för matte var roligare och hade godis ;)

Är verkligen supernöjd med Kiwano idag, kunde knappt ha gått bättre! Han är min lilla mysehund, min bebis.

Nu blir det väl att titta på något på tv, men först får ni ett gäng bilder på världens mysigaste schäfer. Både gamla och nya. Se och njut ;)



Från Tranås förra sommaren




Husse och Kiwano förra sommaren på Sölvesborgs BHK

Kommentarer
Postat av: Linda

så fin han är, finaste Kiwano!

2011-05-20 @ 23:18:49
URL: http://www.qss.dinstudio.se
Postat av: Håkan

Världens finaste lilla Kif :)

2011-05-21 @ 11:20:46
URL: http://stryped.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0