Tävling på Sölvesborgs Ridklubb

Japp, idag var jag på Boke och jobbade i stallet på morgonen, väldigt lugnt eftersom de flesta hästarna går på bete på andra sidan vägen.
Det var ponnytävling men jag hade kameran med mig i högsta hugg! Riktigt fint väder att fota i!
Jag har ju inte världens bästa teleobjektiv direkt, Tamron 70-300mm.... kan nästan kalla det skitobjektiv, men det ser ju proffsigt ut iaf ;)

Bilderna blev iaf bra :) men tänk på att skärpan är kass och lite andra defekter på bilderna är pga ett billigt objektiv.

Jag har bilder från flera olika ekipage, om ni vet att jag har bilder på er eller tror det så bara hör av er så ska jag kolla igenom bilderna och skicka :)
Jag vet att jag har bilder på följande ekipage:

- Emelie & Dot
- Vicky & Axxas Ghostbuster
- Alicia & Little Yankees
- Erika & Minuette
- Rebecca & Polly
- Alicia & Control
- Anna & Eklyckans Romance
- Anna C & Steffanie
- Anna C & Curraghvarna Classic
- Anna C & Raths Peggy Sue
- Victoria & Chikitita
- Amanda & Brilliant Chess

Här får ni två st smakprov ;)


Emelie & Dot på framridningen


Vicky & Axxas Ghostbuster, bilden är tagen i landningen (segt objektiv) därav bakbenen.

Kommentarer
Postat av: Maria Mattisson

Du får gärna skicka bilderna på Vicky och Chikitita till mig, om du vill ;)

2011-05-09 @ 14:11:23
URL: http://hkmama.blogg.se/
Postat av: Frida

Kunde inte kommentera i inlägget ovan av någon anledning så gör det här: Du är superduktig på att fota! :D

2011-05-11 @ 09:35:33
URL: http://minaunderbaradjur.blogg.se/
Postat av: evelina

Konstigt att objektivet är segt och att bilderna blir så. Jag har samma objektiv och mina bilder blir inte så och inte segt heller :o

2011-05-22 @ 16:59:07
Postat av: Fanny

@ Evelina

Det är väl kanske lite hur man upplever det =P jag har ett fast objektiv på 50mm som är så sjukt bra, snabb fokus och väldigt bra ljusstyrka och skärpa, jämför med det objektivet så är tamronet kasst som fan =P

2011-05-22 @ 23:16:26
URL: http://lindelou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0