Videor från Blekinge Agilitymästerskap 2011

Har nu laddat upp videorna från de tre klasserna som jag startade med Troja i helgens tävlingar i Karlshamn.
Vi blev diskade i alla tre men huvudsaken är att Troja hade kul och det var inga grova missar vi gjorde heller utan jag har en för snabb och för smart hund helt enkelt ;) vilket jag ju absolut inte ska klaga på utan bara vara glad över och lära mig arbeta med.

1:a loppet Bam agilityklass
Gick super hela loppet fram till näst sista hindret som hon av någon anledning sprang förbi och eftersom hon är så pass smart så letar hon helt enkelt snabbt efter närmsta hinder hon kan ta så därför gick hon direkt på sista hindret och det blev disk, synd. Det går lite långsamt eftersom det var jättehalt och jag sprang långsamt för att inte halka och dämpade Troja så hon inte skulle ånga på som vanligt och halka och sträcka sig eller nått sånt.



2:a loppet Bam Hoppklass
Gick sådär, Troja var ofokuserad från början och tog fel port i slalomen, gjorde om, missade i mitten, gjorde om, tog fel port igen, gjorde om och då gick det, långsamt.
Efter säcken skulle hon till mig till vänster, men hon ville hellre rakt fram och hämta bollen som låg i slutet av banan.....
hon är som sagt lite för smart ibland. Hon tog hinder på vägen ut så det blev disk där med. I slutet av filmen ser ni hur hon är superglad och kommer tillbaka med sin belöning HAHA!



3:e loppet öppen hoppklass
Denna var svårare byggd men gick bättre än BAM hoppklassen.
Dock gjorde vi samma miss som i första loppet, Troja sprang förbi hinder nr 6 och tog tunneln direkt så det blev disk där med.
Körde klart resten av banan och det gick kanon! Mycket bättre fokus så hon tog slalomen fläckfritt vilket hon alltid brukar göra.
 


Så det var det :) nöjd att jag faktiskt laddade upp dem! Brukar vara så satans seg med det haha.
Orkade dock inte mixa med låtar och så, lite tradigt kanske men jag är lat!

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad roligt att se filmerna! :)

Ni är duktiga!

2011-10-11 @ 09:40:32
URL: http://emmalofstedt.blogg.se/
Postat av: Emelie & Gordon

aaaaah va duktiga ni är :D

2011-10-11 @ 10:08:09
URL: http://my.opera.com/LilGordon/blog/
Postat av: Maria Mattisson

Ni är ju superduktiga :D



Och Troja är inte alls tänd, snabb och smart? Hahah xD

2011-10-12 @ 17:05:16
URL: http://hkmama.blogg.se/
Postat av: Mamma

2011-10-12 @ 18:44:29
Postat av: Mamma

Åh, vad kul att se er på banan igen.

Ni är jätteduktiga.

Synd på näst sista där i första.



Heja på.

2011-10-12 @ 18:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0