Öppet hus på Sölvesborgs Ridskola

Japp, idag var det öppet hus på Bokeslätt vilket innebar prova-på ridning för barn och vuxna, tror dock bara det var barn som provade haha, tipsrunda och korvgrillning. Sedan skulle alla ridskolehästarna presenteras ute på stora gräsbanan också kallad tävlingsbanan.

Jag skulle visa upp Piccolo, halvblodsvallack f -90, alltså lika gammal som jag :) 21 år.
Gamle herren kan fortfarande vill jag meddela! Har ridit honom någon gång för länge sedan och det gick inte alls bra, red för Maria Fieber och vi skulle rida förvänd galopp, men det ville inte Mr Piccolo så vi bara bråkade hela ridpasset kändes det som, kom inte alls överrens om någonting.
Men idag var det helt annorlunda! Vilken överraskning, och en positiv sådan, jag tyckte han var hur mysig som helst! När vi galopperade runt gräsbanan så red vi ikapp alla andra hästar/ponnysar så vi fick sakta av och trava lite snällt innan vi fortsatte galoppera, Piccolo hade rooligt :)
Sedan hoppade vi lite småhinder med, jag skötte mig inte så värst bra men som den gentleman han är så hoppade Piccolo fint över hindrena ändå "Håll i dig och häng med, det här sköter jag"

När vi var klara på gräsbanan så skrittade jag Piccolo till paddocken ifall det var någon mer som ville prova på att rida. Sen fick han gå in och äte och sen släppte vi ut dem i hagen :)
En väldigt mysig dag!

Nu ska jag titta på Smallville och sen ska vi äta god mat!
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0