Piggelin

Red Monique idag på förmiddagen i det underbart fina vädret :) började med att hon var jätteseg att få in från hagen, de har öppnat upp en ny del så hon ville väl inte lämna det nya betet. Trodde att hon skulle ha en segisdag idag och bara lulla på i skogen, men INTE! Hon var så satans pigg, explosiv!
Vi skrittade inte mycket och gjorde vi det så gick det snabbt som bara den, mest taktade hon och dansade på stället, så fort vi kom in på en ny stig så var det galopp i full kareta som gällde tyckte hon, och när jag inte tillät det så galopperade hon på stället en stund och studsade/småreste sig med frambenen. När vi väl galopperade så var det inte tal om någon lugn harmonisk galopp som vi brukar ha i skogen utan det var full kraft och hon låg på som ett ånglok hela tiden, fick verkligen sitta tillbaka för att hon inte skulle springa iväg med mig. Som tur är så är hon ju så himla snäll :) hon skulle aldrig få för sig att sticka iväg, stegra sig hela vägen upp eller bralla iväg.
Lät henne galoppera av sig lite på en äng, ingen rusgalopp utan i relativt lugnt tempo men kul var det för hon frustade massor.
När vi sedan skulle skritta tillbaka till stallet så var hon så eggad så hon ville bara springa iväg där också, men där är vägen så hård så där vill jag varken trava eller galoppera så hon fick tyvärr finna sig i att skritta hela vägen, väldigt tråkigt så hon smådansade imellanåt.

Väl tillbaka i stallet så var hon gaaaanska svettig, det löddrade om henne och man såg på henne att hon var nöjd =P en glad tjej. Hon fick sin mat och jag svampade av henne och släppte ut henne i solen att torka, hon galopperade direkt tillbaka till sina hagkompisar i den nya delen av hagen och rullade sig i gräset, såg jättemysigt ut! En väldigt rolig uteritt :)

Imorgon ska jag först till Snappis en sväng och fota Emelie när hon hoppar 90cm med Putte, sedan ska jag, Gabriel och Håkan till Näsum/Gudahagen för att gå på vikingamarknad, öppnar 11 stänger 18, åk dit!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Super fin blogg! :D

Jag har en nystartad blogg där jag delvis skriver om min fina häst och våra träningar! :D

Kika gärna in och kommentera :D

2011-09-17 @ 18:04:30
URL: http://wintez.blogg.se/
Postat av: carolina - Stall Assla

Är du sugen på ett skitsnyggt fleecetäcke från Catago? Då tycker jag du ska vara med i vår bloggtävling där du kan vinna just det!

Direktlänk: http://asslatjejerna.blogg.se/2011/september/tavla-om-ett-catago-fleecetacke.html#comment

2011-09-17 @ 22:05:53
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Maria Mattisson

Sv. Ja, super roligt!



Ja, men hehe. Jag har kommit igång med redigeringen typ alla redan. Du får ju dom i orginalstorlek - JPEG. Och jag redigerar ju de ikke överdrivet xD



Men du, tänkte på de. Jag har ju ej fått Steffie-bilderna medan du ej fått Medyk-bilderna ;P

2011-09-20 @ 12:05:10
URL: http://hkmama.blogg.se/
Postat av: Maria Mattisson

Sv. Dom blev nog faktiskt bra! :D

2011-09-20 @ 20:10:07
URL: http://hkmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0