Ridlektion med ms Diva aka Missan

Fy vad arg jag var på Missan innan jag satt upp, kokade av ilska och hade mest lust att skita i det hela och köra hem igen. Vilken jävla DIVA den hästen är alltså, helt sjukt, ett sto ända ut i hovskägget!
Började med att hon var svinsur och högg efter mig HELA tiden i spiltan, hon fäller mycket nu med så såklart är hon extra sur. Kunde knappt borsta benen utan att riskera att få ett hugg i huvudet. Lägga på sadeln var ju inte heller en dans på rosor.
Sen skulle vi hoppa upp inne i ridhuset, ställer mig på pallen (för jag kan inte hoppa upp ifrån marken, dels tycker jag inte om det för min rygg och hästens ryggs skull, + att hon bits och backar)
men när jag ska sätta foten i stigbygeln så svänger hon undan bakdelen och backar ifrån mig.
Försöker flera gånger med pallen, tar det lugnt och ett steg i taget men icke.. hon vägrar stå stilla.
Så jag går till rampen och ska hoppa upp där, men samma sak, hon svänger undan bakdelen gång på gång så jag inte når sadeln ens. Var så arg så jag kokade! Kunde inte komma upp på fanskapet!
Slutade med att Bettan fick trycka in bakdelen på henne så jag kunde komma upp, väl uppe så skrittar hon på med öronen framåt och tycker att ridpasset ska bli skitkul....... jag var måttligt road.

Själva ridpasset var roligt, gick bra. Vi travade mycket bommar och det gick super, hon var avslappnad och lugn. Mot slutet så skulle vi hoppa ett räcke på långsidan, gick också bra hon var avslappnad och supermysig. Räcket låg väl på 90/100 cm sista språnget och det kändes superfint och avslappnat :) Så jag var ändå nöjd med ridpasset.

Taggar hoppning på onsdag!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Sv: Saken är denhär, att för två år sedan fick jag inte köpa en hund. Det är nu på senare tid min familj gått med på att köpa. Sen dess har vi sökt efter en bra, seriös och passande kennel.

Vi hittade EN som passade oss perfekt. Givetvis har min mamma erbjudit sig att ha honom, med till jobbet osv, om det inte funkat här. Men det funkar ju, så varför ska man hålla på att krångla.

Och givetvis skulle jag tinga en valp 2 år innan ifall jag vetat att jag skulle FÅ köpa en hund nu. Men som sagt, hade inte en aning om det då.

2011-09-13 @ 00:24:37
URL: http://hhannaglaad.blogg.se/
Postat av: Hanna

Sen vill jag tillägga att det är inte dig jag har skrivit mitt senaste inlägg om. Det var liksom bara droppen, och det är flera andra som sagt att jag inte skulle köpa en tollare osv.

Tog inte din kommentar som att jag inte skulle köpa en tollare och att jag uppfostrar min hund fel.

2011-09-13 @ 00:26:09
URL: http://hhannaglaad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0