Ryssbergsritt

Kl 11 var jag i stallet idag och hämtade in Scott från hagen, de hade gått ute över natten.
Gjorde iordning honom och sedan begav vi oss tillsammans med Maria och Steffie ut på ridtur på Ryssberget.
Det var supermysigt :) Scott verkade inte riktigt förstå vad det roliga var först, men efter lite trav och galopp så fattade han att vi faktiskt hade kul! Haha, han är för söt den hästen =P
Ibörjan var han lat,stel och spänd men på hemvägen kände jag att han mådde bra av ridturen, gick på med långa kliv, han skrittade på så Steffie inte hann med, frustade och var helnöjd och avslappnad.

Efter turen så svampade jag av honom, han blev lite svettig =P jag brukar nästan aldrig se Scott svettig, men han har iofs fått lite längre päls nu så. Borstade och tvättade benen riktigt, lika bra att vara noga nu när så många hästar har fått mugg.
Sen ryckte jag hans man, ÄNTLIGEN, har velat göra det i veckor nu! Hittade en bra kam och så körde jag igång.
Hans man var långt och tunn, riktigt fult var det, men efter så kändes den tjockare och var riktigt ryckt och det såg jättesnyggt ut :) Klippte även lite vid öronen, han hade små tofsar som stack ut =P
Lilla Scotten :) tänk om man hade haft råd att ha häst! Vad mycket kul vi hade hittat på då.




Kommentarer
Postat av: Paulina

Härlig Bild!

2011-10-08 @ 21:52:55
URL: http://fotopaulina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0