Trött!

Är så sjukt trött nu, orkar knappt lyfta mina armar ens!
Körde in till Sölvesborg med Kiwano bak i bilen vid 3 tiden för att träna lite tillsammans med Emelie & Gordon på bruks. Fick ett väldigt roligt telefonsamtal på väg in till stan, ska följa upp det och förhoppningsvis leder det till lite trevliga pengar :)

Träningen var jättepositiv, körde skvallerträning idag med och det fungerade SUPER! Emelie gick omkring med Gordon medan jag skvallrade med Kiwano. Vi har bara kört detta en dag innan, alltså igår men Kiwano har redan fattat principen! Han är smart ibland den hunden ;) Det började med att han skällde till när Gordon kom in på planen en jättelång bit bort, men vi jobbade oss fram till att Kiwano och Gordon bara satt och tittade på varandra på bara några meters avstånd, vilket är super iallfall från Kiwanos sida då han skäller ut andra hundar på så nära håll och blir väldigt defensiv mot dem, han anser också att attack är bästa försvar och vill flyga på dem, men tack vare skvallerträningen/tekniken så satt han tillslut helt lugnt och iaktog Gordon på några meters avstånd, ett avstånd som han vanligtvis skulle flyga ut på. Så jag är HELnöjd med träningen :)



Sen begav jag mig till Bokeslätt för hoppträning med Scott.
De senaste träningarna har gått jättebra och vi har haft ett bra flyt och samspel och jag har fått tillbaka mitt självförtroende. Men idag sket det sig, igen!
Jag red som en kratta och jag fick inte igång Scott ordentligt, jag tyckte han kändes stel och ovillig att arbeta med bakbenen, han kanske var trött bara men jag fick inte någon bra känsla och det kändes inte bra på uppvärmingskrysset heller, men jag fortsatte och försökte väcka honom.
Tillslut när det höjdes och hindrena låg mellan 100-110 så börjar jag fega ur och det känner väl han. Jag lägger av att rida och släpper honom innan hindret vilket såklart resulterade i att Scott stannade, flera gånger. Tillslut kom vi över och då gick vi vidare till att rida en kombination, ett galoppsprång imellan. Dock var inte de höga så jag blev lite mer självsäker så jag tog tillbaka Scott alldeles för mycket så han hann inte fram till B hindret så då väjde han undan och jag krockade nästan med hinderstödet. Lyckades klamra mig fast och fick kramp i vänstervaden. Provade kombinationen igen med nästan lika dålig galopp så Scott fick ta i som fa-an rent ut sagt för att ta sig över så han hoppade mig ur sadeln, jag hann inte komma ner igen tidigt nog för att värja mig mot hans undanmanöver vid hinder B där han väjde/kastade sig åt sidan så jag dundrade i marken.
Landande tryggt på ryggen så jag hoppade upp igen och tog kombinationen igen och då gick det fint.
Hoppade en slinga till efter det och det gick bra för då hade Scott taggat till lite.


Typ två år gammal bild på mig och Scott, tagen av Maria Mattisson.

Är sjukt missnöjd över min ridinsats ikväll, har ibland lust att helt skippa hoppningen för att rida dressyr mer, men jag älskar ju att hoppa när det känns rätt, det behöver inte nödvändigtvis GÅ bra, men det ska KÄNNAS bra och det gjorde det inte idag. Är skitfeg egentligen och har alltid ångestkänslor varje onsdag innan hoppningen så jag fattar inte varför jag utsätter mig för det egentligen. Får väl ta nya tag nästa gång istället och hoppas att både jag och hästen har en bättre dag.

Nej nu känns det som sängtime, ska träna agility imorgon med Troja, är sjukt otaggad inför det tyvärr men jag gör det för hennes skull, hon älskar ju det.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0