Typiskt!

Hade en jättebra träning igår med Scott, vi övade övergångar HELA lektionen och det var jättekul!
Red på fyrkantsspåret och gjorde halt vid varje bokstav, först skritt-halt, sedan trav-halt och tillsist galopp-halt.
Med lite variationer förstås men i princip så var det det vi gjorde hela lektionen och i slutet hade vi en jättebra känsla :) Scott han lyssnade på små små hjälper, iallfall när jag verkligen jobbade för det och han var jättekänslig både framåt och bakåt så det kändes super!
Han behöver ju lite sån träning, styrka, då jag tycker att han har blivit så tanig, tappat en del muskler och så.

Men pga träningen igår så har jag ont i ryggen idag! :( Vänstra stigbygeln var lite lite längre än den högra och då satt jag väl en aning snett i sadeln, speciellt vid halterna och då lade sig belastningen på min vänstra höft och där har jag rätt så ont idag. Jag VILL verkligen inte ha ont i ryggen igen så nu ska jag ta det riktigt lugnt denna veckan. Som tur är så är inte nästa träning förrän på söndag, för Pia Sohl så jag ska ta det lugnt tills dess, rida Monique lugnt i skogen bara på torsdag och fredag.

Ikväll är det deltävling 2 i agility på Sölvesborgs BHK. Ska köra hoppbana idag :) hoppas det går bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0